04.11.2010 10:05:34
Z Lanškrouna do Tatenice po nové silnici
Pardubický kraj – Pohodlněji a bezpečněji lze nyní cestovat mezi Lanškrounem a Tatenicí v Pardubickém kraji.
Úsek z Lanškrouna do Tatenice byl prvním projektem, která byl financován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod. „Pardubický kraj by bez evropských peněz z Regionálního operačního programu tuto silnici vůbec nezačal stavět,“ vyzdvihl hejtman Radko Martínek při otevření nového úseku silnice význam evropských dotací.
Modernizace silnice II/315 Lanškroun - Tatenice byla zahájena v srpnu 2008 a silnice byla předána do předčasného užívání již v září 2010. Stavba v hodnotě 212 milionů Kč zahrnovala modernizaci úseku v délce 9,9 km a přeložku části silnice II/315 v délce cca 350 metrů.
„V celé délce trasy mezi Lanškrounem, Sázavou, Lubníkem a Tatenicí byla v obou směrech provedena sanace krajů silnice a rozšíření vozovky. Po odfrézování obrusné vrstvy následovala recyklace vozovky za studena s přidáním cementového a živičného pojiva. Na tuto podkladní vrstvu byly položeny tři vrstvy asfaltového povrchu,“ uvedl Luboš Mikulecký, projektový manažer společnosti Skanska, a. s., závod Čechy východ.
Z důvodu nevyhovující trasy stávající částí silnice II/315 před obcí Tatenice byla tato část v délce 352 metrů přeložena. Z důvodu této změny musely být provedeny také přeložky inženýrských sítí, odvodňovací zařízení, opěrná zídka či osvětlení křižovatky. Na závěr byly v okolí stavby provedeny terénní úpravy včetně rekultivace.
Součástí stavby byla i modernizace čtyř mostních objektů. Stávající silniční propustky a hospodářské sjezdy byly z důvodu nefunkčnosti vybourány a postaveny nové. V celé délce trasy bylo provedeno nové svislé a vodorovné dopravní značení, výsadba stromů a keřů. V obcích byl odfrézován nevyhovující asfaltový povrch do hloubky 10 cm a poté zde byly položeny dvě vrstvy asfaltového povrchu, také zde byly z části osazeny nové obrubníky, vodící proužky a nové uliční vpusti pro lepší odvodnění komunikace. V Tatenicích byla rovněž realizována úprava nábřežních zdí.
Investorem stavby byl Pardubický kraj, stavba byla spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Zhotovitelem bylo sdružení zhotovitelů pod vedením společnosti Skanska, divize Silniční stavitelství, závod Čechy východ.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout