Nová infrastruktura včetně nástupišť, rekonstruovaná nebo nová výpravní budova, prodloužení stávajícího podchodu či zajištění dostatečné kapacity parkovacích míst. Takové je ve stručnosti zadání Správy železnic směrem ke společnosti Moravia Consult Olomouc, a. s., která bude zpracovávat předprojektovou dokumentaci stavby. „Tato mimo jiné upřesní náklady budoucího projektu a koncem roku by ji měla schvalovat Centrální komise Ministerstva dopravy. Zatím jsme na začátku přípravných prací. Pokud půjde vše dle našich předpokladů, chtěli bychom s rekonstrukcí začít v roce 2024,“ uvedl Miroslav Bocák, ředitel Stavební správy východ, Správy železnic. „Větší část plánovaných prací se bude týkat drážní infrastruktury. Zejména v oblasti využití dalších prostor výpravní budovy, rozšíření parkovacích kapacit pro cestující či umístění stanoviště pro náhradní autobusovou dopravu, však budeme spolupracovat také s městem Valašské Meziříčí,“ dodal Bocák.
Se záměrem Správy železnic se teď seznámili také valašskomeziříčští radní. „Město vlastní pozemky v lokalitě bývalé Křižanovy pily a nyní jsme před podpisem smlouvy o nákupu pozemků vlečky. Otevírá se nám zde tak prostor mimo jiné pro vybudování moderního dopravního terminálu, který si cestující opravdu zaslouží,“ míní starosta Robert Stržínek, jenž kladně kvituje nabídku spolupráce ze strany státní organizace. „Správa železnic nechá zpracovat předprojektovou dokumentaci v hodnotě téměř 10 milionů korun projekční kanceláří, která má pobočku přímo ve Valašském Meziříčí a zpracovala i projekt nádraží ve Vsetíně. Místní znalost je v tomto případě obrovskou výhodou. Díky zaměření projektu také na parkování či prodloužení stávajícího podchodu pod ulicí Nádražní navíc dojde k úspoře financí města,“ řekl starosta Stržínek a popsal další plány: „Naší prioritou bude maximální součinnost na připravovaném projektu. Zároveň bychom měli vybrat dodavatele dopravně-urbanistické studie řešící podobu městských pozemků v dané lokalitě, jejíž součástí bude také nový dopravní terminál.“