Na Západě jsou prý tyto poplatky běžné a ještě vyšší. Všiml si také pan OSA, že na Západě je průměrný plat v jiné výši než u nás? Co bude za chvíli? Čipy, které ve chvíli, kdy si ve sprše zabroukáte vaši oblíbenou písničku, pošlou fakturu za uhrazení poplatku? Nebo když si doma zahraju na klavír, spočítá to lidi na ulici a v okolních bytech, kteří mou hudební produkci slyšeli a přijde účet? Myslím, že OSA testuje, co si necháme líbit.
Systém přerozdělování mezi autory hudby, velmi neprůhledný a navíc po odečtení enormních režijních nákladů Ochranného svazu autorského, to vše připomíná ono známé "s jídlem roste chuť". Jsou to jen další a další hrábnutí do peněženek nás všech, ať už koncových uživatelů nebo třeba hospodských nebo kadeřnic, kde hudební podkres prostě potřebují. Můj dobrý kamarád, vlastník maličké hospody na Valašsku, už téměř neví, co dál. Hudbu už nepouští, posledních několik dní tráví schůzkami s prodejci terminálů pro EET (aby náhodou jedno pivo neprodal bez účtenky). Protože tomu nerozumí a nechce koupit nějaké předražené řešení, chodí, hledá a trápí se. Řeší internetové připojení, které je v této obci na úrovni pravěku a přemýšlí, zda si se svými sousedy, nyní ještě zákazníky, nedá pivo raději na zahradě.
Tohle je důsledek toho, že strany ve svých předvolebních slibech neustále skloňují jako hlavní cíl "snížení byrokracie". Sami vidíte, že tohle jde přesně opačným směrem. Zákonodárnou iniciativu Zlínského kraje bych využil naplno a věřím, že by se přidaly i ostatní kraje. Z každé vločky se totiž může stát lavina...