Souhlasím s ministrem Dobešem, že příčina současného stavu znalostí českých studentů může být již na základních školách. To však neřeší problém, před kterým stojíme, neboť takové řešení si vyžádá nejen významné finanční prostředky, ale také kvalitní dlouhodobou koncepci a čas. Ten nyní nemáme. Oceňuji avizované březnové zveřejnění dalších cvičných testů, které by maturantům měli pomoci udělat si lepší obrázek o formě nové maturity.
Na druhou stranu predikovaných dvacet procent studentů, kteří maturitu podle ministra Dobeše neudělají, působí hrozivě v tom smyslu, že na středních školách je takto vysoké množství žáků, kteří pravděpodobně nebudou schopni zkoušku úspěšně složit.
Chci však také poukázat, že tuto situaci rozhodně nezlepší vládní škrty. Ano, resort díky nim může dosáhnout vyrovnaného rozpočtu, avšak ani 2,1 miliardy korun na platy učitelů kvalitu výuky dlouhodobě příliš nezlepší. Je třeba pracovat více koncepčně, což současné vedení resortu zvládá jen s velkými obtížemi.
Vlasta Bohdalová, stínová ministryně školství za ČSSD