Michálek navíc vyzval vládu, aby zveřejnila podrobný popis kroků, které v tomto učinila a dala jasně najevo, jak se k možnosti odvolat Petra Rafaje staví. ,,Zveřejněné informace jsou velice závažné a Petr Rafaj zastává velmi vlivnou pozici, proto by se k tomu vláda měla postavit čelem a bezodkladně informovat veřejnost o svém postoji. Pokud má informace, které vše vysvětlují, ať je okamžitě zveřejní. Pokud ne, ať navrhne odvolání Petra Rafaje,” uvedl Michálek.
Chronologie kauzy:
- červen 2017 - Vláda schválila nový tendr na provozovatele mýtného systému.
- listopad 2017 - ÚOHS vydal předběžné opatření na tendr na mýtný systém a ministerstvo dopravy tak prozatím nemohlo uzavřít smlouvu s případným vítězem zakázky. V této době se dle policie ředitel české pobočky Kapsche Karel Feix scházel s Jaroslavem Faltýnkem a ten následně s předsedou ÚOHS Petrem Rafajem.
- duben 2018 - Ministerstvo dopravy vyhlásilo vítěze veřejné zakázky - konsorcium Czech Toll/Skytoll.
- květen 2018 - ÚOHS nepravomocně zrušil tendr na provoz mýta. Dle policie se tak stalo po dohodě Jaroslava Faltýnka s Petrem Rafajem. MInisterstvo dopravy podalo proti rozhodnutí rozklad.
- srpen 2018 - ÚOHS rozhodl, že znovu prozkoumá zadávací dokumentaci na mýtný systém.
- září 2018 - ÚOHS zamítl stížnost společnosti Kapsch, která napadla pravidla soutěže na provoz mýta po roce 2019. V reakci na to ministerstvo dopravy podepsalo smlouvu s konsorciem Czech Toll/SkyToll.
- prosinec 2018 - ÚOHS zamítl návrh společnosti Kapsch na zrušení podepsané smlouvy mezi ministerstvem dopravy a konsorciem Czech Toll/SkyToll.
- únor 2019 - Předseda ÚOHS zamítl rozklad Kapsche a potvrdil rozhodnutí z prosince 2018, a tedy potvrdil platnost smlouvy mezi ministerstvem dopravy a konsorciem Czech Toll/SkyToll, které nabídlo 10,75 miliard Kč za desetiletý provoz. Jedná se o výběr mýta od roku 2020.
- březen 2019 - Na mnoha místech České republiky proběhla policejní razie - mimo jiné v kauze mýtného tendru na ÚOHS, v sídle společnosti Kapsch či v bydlišti Jaroslava Faltýnka.