„Většina států už má vytvořený nějaký svůj systém boje proti těmto podvodům, ten ale relativně funguje za předpokladu, že je vozidlo stále v zemi původní registrace. Běžnou praxí je ale prodej do zahraničí, a právě při něm nejčastěji dochází k manipulaci s historií vozidla,“ říká europoslanec Tomáš Zdechovský a vysvětluje tak nutnost existence společné celoevropské databáze, která by výrazně zjednodušila evidenci vozidel, a tím i minimalizovala tyto nekalé praktiky. Podvod by totiž bylo mnohem jednodušší dohledat.
„Z mého pohledu se Komise rozhodla naprosto nelogicky a jde tak proti zájmům spotřebitelů. O to víc mě ale těší, že se k našim snahám připojují další a další země,“ sděluje europoslanec a uvádí příklad Polska, kde se má na podzim konat mezinárodní konference podobná té, kterou Zdechovský uspořádal letos v dubnu s českými politiky a zástupci z Belgie a Slovenska.
Také Německo zjišťuje, jak efektivně zabránit podvodům
„Zadali jsme vypracování studie, která má zjistit, jaké existují technické možnosti k zabránění manipulace s tachometry. Na základě výsledků tohoto výzkumu, který má být hotov koncem tohoto roku, se budeme zasazovat i o zlepšení na mezinárodní úrovni,“ potvrdil europoslancům německý diplomat a ve Hansjörg Haber.
„Případná podpora Německa, Polska a dalších zemí určitě posílí naši vyjednávací pozici před Komisí, abychom do budoucna tuto problematiku už vůbec nemuseli řešit podobně, jako to teď neřeší třeba v Belgii, kde se stočené tachometry vyskytují jen u 0,16 % vozidel,“ uzavírá Zdechovský.