Nevyčerpání
plánovaných zdrojů do konce roku znamená, že o tyto finanční prostředky
doprava nenávratně přijde. Akutně je tak podle Chovance ohroženo
i čerpání evropských dotací, které jsou na tyto prostředky vázané. „Rozvoj
dopravní infrastruktury je pro všechny západní státy motorem
ekonomického růstu. U nás je naopak jeho brzdou. Vina leží zcela
na bedrech vedení ministerstva. To namísto řádného čerpání rozpočtu
a jeho případné navýšení o datační peníze EU přichází s účelovým,
nesmyslným a nelogickým vytahováním peněz z kapes daňových poplatníků.
Nedávné zdražení dálničních známek to jen dokládá,“ dodává Chovanec.
Problémy
s využitím na dopravu alokovaných finančních prostředků se netýká jen
pozemních komunikací, jako jsou silnice a dálnice, kde bylo z celkové
částky 45 miliard korun zatím zhruba uvolněno jen 50%. Obdobně jsou
na tom i vodní cesty, kde bylo vyčerpáno rovněž pouhých 50 %. Lépe
je na tom pouze železnice, na kterou bylo uvolněno více než 65%
z celkových 22 miliard korun. „Ukazuje se, že povyk,
který Věci veřejné spustily v souvislosti s projednáváním dopravního
rozpočtu, byl pouhou mediální bublinou, která měla za cíl zamlžit jejich
neschopnost a nezodpovědnost,“ dodává Chovanec.
14.11.2011 9:11:49
Neschopnost efektivně vyčerpat svůj rozpočet ohrožuje miliardy korun z fondů EU
„Rozvoj dopravní infrastruktury je pro všechny západní státy motorem ekonomického růstu. U nás je naopak jeho brzdou."
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout