Milan Chovanec

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.02.2013 14:30:35

Propouštění v ČD Cargo - smutný výsledek odkládaného řešení

Propouštění v ČD Cargo - smutný výsledek odkládaného řešení

Vyjádření k hromadnému propouštění v ČD Cargo.

„Již v tuto chvíli je jasné, že díky neustálému odkládání řešení dramatické situace v ČD Cargo, přijde o práci nejméně 650 lidí. Ministr Stanjura musí bezodkladně konat. Jakákoli další prodleva zvyšuje nejistotu, prohlubuje současnou krizi i ztrátu národního dopravce nákladu po kolejích,“ říká stínový ministr dopravy a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec (ČSSD). Ministerstvo dopravy musí podle něho zároveň vyčíslit celkové finanční náklady, které bude nutné v rámci propouštění vynaložit.

 Sleva za použití dopravní cesty je podle ČSSD vykročení správným směrem. „Je škoda, že tento návrh nepřišel již před rokem. Nemuseli bychom dnes hasit velmi vážný požár,“ tvrdí Chovanec. Ten zároveň připomíná, že sleva se nemůže týkat jen státního podniku, ale všech nákladových dopravců na železnici. Úspora půl miliardy sama o sobě přitom neznamená pro ČD Cargo automatickou záchranu. „Tato částka bude chybět v příjmech SŽDC, případně v rozpočtu SFDI. Obávám se, abychom namísto jednoho, sice velmi vážného problému, neřešili na podzim tohoto roku hlubokou krizi v celém rezortu dopravy,“ dodává Chovanec.

 Podle Chovance je zcela nedostatečné jen mediálně deklarovat, že stát společnosti ČD Cargo pomůže. „Pan ministr má na stole tři konkrétní scénáře, jak je možné postupovat. Opakovaně ho proto vyzývám k odpovědnému postupu. Do poloviny února musí být totiž schválen obchodní plán státního podniku. Bez systémového řešení a jasného rozhodnutí ministerstva dopravy se však opět stane jen pouhým bezcenným kusem papíru,“ doplňuje Chovanec.

 Neexistence reálné obchodní politiky a strategie by mohla podle ČSSD v konečném důsledku znamenat útlum provozu ČD Cargo. 30 miliónů tun zboží, tedy jednotlivé kusové zásilky, které se vozí po kolejích, by se postupně přesunuly na krajské silnice. „Tyto cesty nejsou na tak enormní zátěž připravené. Pro obyvatele regionu by pak stovky kamiónů, které by po nich denně navíc projely, představovaly výrazné zhoršení životního prostředí i vlastní bezpečnosti,“ uzavírá Chovanec.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama