Jasně se ukazuje důsledek chybného řízení rezortu. Od roku 2008 výrazně klesají národní zdroje na financování výstavby, které jsou nahrazovány penězi z evropských fondů. Jejich postupné dočerpávání dostává celý systém financování dopravních staveb do pasti.
Naprosto nepřijatelný je pak podle Chovance i výhled do blízké budoucnosti. „Plán ministerstva dopravy, potažmo vlády, že v roce 2015 půjde do dopravy souhrnně jen 43 miliard korun, je nepromyšlený, neprofesionální, nelogický a především pro rezort, a tím i pro republiku, devastující. To není jeden krok zpět, ale návrat zpět o deset let,“ tvrdí Chovanec.
Takový přístup vlády k financování rezortu dopravy je v příkrém rozporu nejen s programovým prohlášením, ale i s tím, jak postupují všechny civilizované země.
„Nejen v našem bezprostředním okolí, ale všude v západním světě jsou investice do dopravní infrastruktury tahounem ekonomiky. V dnešní turbulentní době je právě doprava vnímána jako účinný protikrizový nástroj, jako nástroj zvyšující konkurenceschopnost. U nás je tomu právě naopak,“ dodává Chovanec.
Bezpodmínečnou nutností je zajistit posílení národních zdrojů pro výstavbu silnic. Jen tak je možné hovořit o nějakém plánu výstavby dopravní infrastruktury a úspěšném dočerpání prostředků z fondů EU. V opačném případě jsou v ohrožení desítky miliard korun z Operačního programu Doprava. Stejně důležitou pozornost by mělo Ministerstvo dopravy věnovat i přípravě na nové programové období.