03.08.2024 17:04:39
Volební program pro Plzeňský kraj - volby 2024
Bezpečný kraj Oficiální téze: Tvrdě potlačíme kriminalitu a zejména tu vznikající z nárůstu zahraničních zaměstnanců. Nulovou toleranci nepřizpůsobivému chování!
1.) Oblast vnitřní bezpečnost DO této oblasti samozřejmě patří problematika kriminality, která má několik příčin. Základní příčinou je chování nepřizpůsobivých spoluobčanů. Tato kriminalita zde byla vždy a vždy bude. Jedná se ovšem o kriminalitu, která se již řadu let pohybuje na určité, dá se říci stabilní, procentuální úrovni. Již řadu let je ve stejném rozsahu. Tato kriminalita nepředstavuje nárůst kriminality v kraji. Dále je zde kriminalita spojená s pobytem zahraničních zaměstnanců. Tato kriminalita se vyskytuje především v lokalitách s kumulací těchto pracovníků, tedy především na ubytovnách a místech, kde tito lidé bydlí. Ne vždy, ale ve většině případů se tato kriminalita děje v komunitě těchto cizinců. Nicméně jde o nárůst kriminality a nelze jednoznačně vyloučit ani její rozšíření, zvláště v době omezení zaměstnanosti a poklesu pracovních míst. Řešení této kriminality by neměla být pouze na bedrech státu a obcí, ale měly by se aktivně podílet i zaměstnavatele, kteří tyto pracovníky do kraje přivedli. Nemalý podíl, spíše zásadní, na zvyšování kriminality má praktikovaná migrační politika. Ať se jedná o válečné nebo ekonomické migranty v jistém stádiu pobyt se u řady z nich, z různých příčin, začne projevovat kriminální chování. Tato kriminalita je nebezpečná v tom, že je směrována proti místnímu obyvatelstvu . Stejně jako v jiných krajích je tento stav způsobem dlouhodobým podfinancováním jednotlivých složek bezpečnostních sborů, především policie a hasičů. Mzdové ohodnocení policistů začíná opět, již po několikáté, ožehavým problémem. Personální nenaplněnost uvedených složek je skrytou hrozbou pro zajištění vnitřní bezpečností kraje.
2.) Oblast vnější bezpečnosti Může se zdát, že tato oblast se Plzeňského kraje dotýká jen minimálně. Je to oblast, která je úzce spojena s činností armády. Pro laika se tato oblast může jevit jako nepodstatná s ohledem na skutečnost, že na území Plzeňského kraje se nachází pouze krajské vojenské velitelství v Plzni a 142. prapor oprav v Klatovech. Bohužel rozhodnutím a postupem armády vybudovat v lokalitě letiště Líně velkou logistickou základnu (plánovaná rozloha 200 ha je opravdu velikou základnou) vytváří velké bezpečnosti riziko. Každý průměrně vzdělaný člověk ví a nemusí to být bezpečnostní expert, že logistika materiál od potravin. léků, ošacení, náhradních dílů, munice, výzbroje až po pohonné hmoty je jedním z klíčových aspektů pro vedení jakékoliv války. Logicky tedy vychází, že zničení takto rozsáhlé logistické základny bude prioritou potencionálního nepřítele. V důsledku toho dojde přirozeně k ohrožení civilního obyvatelstva v sousedících obcích, především Nové Vsi , Líních a Zbůchu. Vzhledem k blízkostí Plzně nelze z tohoto ohrožení vyloučit ani její části stejně jako Dobřany. Proto je na pořadu dne otevřít otázku jak se armáda postaví k otázce ochrany civilních obyvatel ohrožených jejím rozhodnutím. Nebo se touto otázkou vůbec nebude zabývat? Problematika vnější bezpečnosti je velký problém celorepublikový, ale dílčí otázky musí být řešení již na úrovních krajů. Bohužel základní problém je v nefunkčnosti zákona č, 585 / 2004 Sb. branný zákon. Zde je sice branná povinnost nařízená každému občanu ČR od 18 do 60 let, ale tím to končí. Nejen, že nikdo z těchto lidí neví co má kdy dělat, ale vlastenecké cítění je na tak nízké úrovni, že je předpoklad vyhýbání se této povinností. To je jen jeden z bodů, které lze v této problematice dále rozvádět.
3.) Oblast ochrany obyvatelstva a infrastruktury Tato oblast se týká veškerého obyvatelstva Plzeňského kraje. Nelze na ni pohlížet pouze jako problém válečného konfliktu, ale jde o problematiku stále aktuální především s ohledem na opakující se a stále častější živelné pohromy, ale i nebezpečí technologických a především energetických havárií. Po revoluci 1989 převládl názor, že již žádné nebezpečí nehrozí a na základě toho došlo k masové likvidaci veškerých zásob, materiálu a objektů civilní obrany. Ze školních osnov vypadl předmět branné výchovy. Otočkou o 180 stupňů na západ jsme se domnívali, že takových opatření již není potřeba. Proto dnes při povodních si musí obce pro postižené pronajímat druhé lůžkové kapacity a soukromníků se tolerují i takové případy, že se v postižených místech prodávala lahev balené vody za 100,- Kč. Lidé v případě jakékoliv katastrofy nevědí co mají dělat, na koho se obrátit atd. Pohotovostní plány obcí jsou zastaralé, často jsou v nich odkazy na již neexistující objekty atd. Proto by bylo potřeba zaměřit pozornost i na tuto oblast v kraji
Autor: M. Kochman , Ing. L. Hrudička
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout