Milan Štěch

"Slušně, ale důrazně."
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,14. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.02.2013 14:11:26

Projekt sKaret je nutné zrušit, je diskriminační, nefunkční a nezákonný!

Projekt sKaret je nutné zrušit, je diskriminační, nefunkční a nezákonný!

-

 
  1. Proč nelze nadále strpět pokračování vládního projektu karet sociálních systémů?
  • úřady práce pokračují ve vydávání karty sociálních systémů, ačkoliv tato nemá dostatečnou oporu v zákoně,
  • svoboda volby přijetí karty sociálních systémů je zdánlivá, nebo o této svobodě nejsou lidé dostatečně a bez pochyb informováni;
  • ti, co ji potřebují využívat jako průkaz pro osoby se zdravotním postižením, nemají vždy informace o možnosti „náhradního dočasného průkazu“ osob se zdravotním postižením, a z důvodu zajištění přístupu k sociální pomoci kartu vynuceně přijímají,
  • soukromému subjektu jsou nadále v míře, která nemá obdoby, předávány osobní a citlivé údaje o příjemcích sociální pomoci, bez opory v zákoně, což má nevratné následky do práva lidí na soukromí,
  • z hlediska práva na soukromí není možné spojení veřejné listiny a s „bankovní kartou“,
  • identifikační roli vůči státu při poskytování pomoci dostatečným způsobem zajišťují dosavadní veřejné listiny (např. občanský průkaz);
  • prostřednictvím již vydaných karet sociálních systémů dochází ke „zpoplatňování“ přístupu k sociální pomoci pod státem uznanou hranici chudoby,
  • při vydávání karet sociálních systémů u pojistné dávky! – podpory v nezaměstnanosti, a dávky fakticky nahrazující mzdu – odměny pěstouna, nerespektuje důstojnost lidí při přijímání pomoci ze systému, na jehož utvoření se jednotlivec buď sám podílel pravidelným přispíváním z důvodu možného vzniku předvídané sociální události (nezaměstnanosti), nebo naopak vstoupil do systému náhradní rodinné péče, kde dávka nahrazuje jeho mzdu;
  • starší osoby a osoby se zdravotním postižením se cítí být kartou dotčeni na své lidské důstojnosti z důvodu zvýšení své závislosti na pomoci třetí osoby pro faktické dosažení sociální pomoci (vzdálenost a dostupnost bankomatů, nutnost využívání „bankovní karty“), i když představuje výlučně jim náležející osobní plnění;
  • zákon nepočítá ani s možností vydávání karty sociálních systémů ani s možností správy osobních a citlivých údajů soukromým subjektem,
  • smlouva uzavřená mezi ministerstvem a soukromým subjektem nemá oporu v zákoně, je neplatná, a nemůže ukládat povinnosti (přímo ani zprostředkovaně) jednotlivým příjemcům sociální pomoci.  
 
  1. Proč nelze věřit Nečasově vládě, že došlo či v blízké době dojde ke sjednání nápravy?
  • nejen ministerstvo práce a sociálních věcí, ale také vláda tzv. „projekt“ karty sociálních systémů dlouhodobě obhajuje a to přes kritiku sdružení osob přijímajících sociální pomoc, nevládních organizací, odborné veřejnosti i opozice,
  • teprve pod tlakem zveřejnění okolností uzavření smlouvy se soukromým subjektem na sklonku loňského roku po řadě protichůdných informací podávaných veřejnosti ustoupila z plánu znemožnit lidem přístup k sociální pomoci, pokud si kartu sociálních systémů nepřevezmou,
  • přes přísliby nápravy zákona ministerstvo práce a sociálních věcí změnu doposud nepředložilo,
  • Úřad pro ochranu osobních údajů zjistil pochybení při nakládání s osobními a citlivými údaji,
  • ministerstvo práce a sociálních věcí nadále pokračuje ve vydávání karet sociálních systémů, i když ví o nedostatečné opoře v zákoně a zásahu do práva na soukromí tisíců občanů.
 
  1. Jaké budou další kroky ČSSD?
  • vyzveme ministryni práce a sociálních věcí, aby okamžitě zastavila vydávání karet sociálních systémů, a to do změny nebo zrušení dosavadní právní úpravy,
  • podáme Ústavnímu soudu návrh na zrušení právní úpravy karty sociálních systémů pro neústavnost. Návrh je již zpracován, jeho celý text zveřejníme po jeho podání,
  • budeme sledovat, jak se postaví vláda k senátnímu návrhu zákona na zrušení karty sociálních systémů, který včera ve večerních hodinách schválil Senát Parlamentu ČR.
Milan Štěch, předseda Senátu Parlamentu ČR
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama