Dálnice je podle ŘSD postavená na špatném podloží a reálně hrozí, že se bude muset přebudovat. Kvůli nekvalitnímu pokladu se vlní a už dnes se na některých úsecích dálnice omezuje provoz. Hrozí také provalení opěrných zdí, které jsou ukotveny v nekvalitním podloží.
Mosty nemusí vydržet
Dalším neméně důležitým nebezpečím komunikace jsou mosty přes dálnici, kterým podle odborníků v případě větší zátěže hrozí i zřícení. „Pokud se zavře tato dálnice, odejdou od nás investoři do Polska a v Moravskoslezském kraji vzroste už tak vysoká nezaměstnanost. Jako poslankyně za tento kraj nemohu zůstat k tomuto „mokvajícímu vředu“ lhostejná a chci tady s kolegy věci řešit,“ dodala Havlová.
V současné době je žaloba státu respektive Ředitelství silnic a dálnic proti zhotovitelům staveb řešena u Rozhodčího soudu. Vyšetřovací komise by měla odpovědět na otázky jaká konkrétní pochybení při stavbě vznikla – ať již technická, ekonomická i ekologická, a předně, kdo je způsobil!
Milník
Havlová v neposlední řadě chce, aby se komise nezabývala jen minulostí ale i budoucností, jelikož D47 je systémový problém a tyto systémové chyby se podle poslankyně mohou opakovat na ostatních stavbách jako D1 nebo D3.
Za jeden provaz
Havlová osobně podpoří předsedu vyšetřovací komise dálnice D47 Stanislava Pflégra z Hnutí Ano. „ANO je strana s největší důvěrou voličů a není zatížena minulostí. „Pan Pflégr bude mít nejen podporu svých kolegů, ale také volné ruce pro opravdu důkladné prošetření průšvihu, který stál daňové poplatníky desítky miliard korun.“ uzavřela Havlová.