Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!!!
Je to příběh jako z kroniky města Kocourkova. Vedení Hradce se pustilo do boje proti "urážlivé reklamě". Podle radnice prý slogan pobuřuje veřejnost, lidé píší stovky stížností a proto je potřeba hájit zájmy občanů. Hradec je uražen a reklamu nechal odstranit, protože v Hradci se nenudí nikdo! Nebo je to jinak?
Úkolem reklamy je zaujmout. DPmHK, který reklamu přijal, na ni neshledal nic závadného, proto ji umístil. Dostal zaplaceno a Pardubice obohatily Hradeckou kasu. Reklama splnila účel. Lidé se bavili na obou stranách a vymýšleli možnou, stejně vtipnou odvetu. Ovšem Hradec se zachoval jako malé uražené děcko a reklamu zakázal. Problematická je prý hlavně věta "Nudíte se v Hradci?" Pokud někdo opravdu stížnost napsal, slogan se evidentně trefil, protože ten, kdo se nenudí, nemá čas stížnosti. Otázkou je, jestli se ale vedení města na údajné stěžovatele jen nevymluvilo, protože sociální sítě se jen hemží Hradečáky, co na reklamu pějí chválu, škarohlídů najdete jen pomálu. A například v anketě na iDnes.cz hodnotí přes 7 tisíc lidí reklamu jako vtipnou a pouze přes 200 jako urážlivou. Rozhodnutí o odstranění reklamy způsobilo, že zámek získal zdarma další propagaci v hodnotě stovek tisíc v dalších médiích a celá republika se dozvídá, že Pardubice mají krásný zámek, který stojí za návštěvu. Hejtman Pardubického kraje chce vedení památky odměnit. Chápu.
Zatímco pro radnici v HK jde o „spodní patra reklamy“, marketingoví odborníci se mohou utleskat. Rivalita mezi dvěma sousedními městy je skvělým turistickým artiklem, na které by obě města mohla jen získávat. Tak proč místo drsných slov nezareagovat vtipně? Dávno mohla jezdit v Pardubicích reklama „Chcete vidět pořádný hokej? Pojeďte do Hradce!! HC Mountfield.“. Závěrem snad jen jedno přísloví „Co se škádlívá, rádo se mívá“ a já mám prostě Pardubice rád, i když „My ten Váš perník stejně nežerem“.
Pavel Marek – zastupitel města Hradce Králové za ANO a člen Komise cestovního ruchu