Petr Brábník

Začínající politik s jasným názorem.
  • Trikolora
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.08.2021 16:08:18

ČKP - zachránce nebo lupič?

ČKP - zachránce nebo lupič?

Většina lidí v ČR vlastní motorové vozidlo a také se již setkala s činností ČKP – České kanceláře pojistitelů. Právní forma ČKP je „zájmové sdružení“.


Tato instituce údajně vznikla na pomoc lidem poškozeným nepojištěnými řidiči a vymáhání těchto škod po vinících.

Skutečnost je však „trochu“ jiná. Před několika lety se lobby stojící za ČKP podařilo protlačit Parlamentem ČR zákonnou vazbu mezi vlastnictvím vozidla a povinností na něj platit povinné ručení, a to bez ohledu na to, zda je vozidlo užíváno, či nikoli. A této skutečnosti ČKP zneužívá naprosto bezohledně. Částky vybírané za den nepojištění vozidla jsou nesmyslné, i když jsou uváděny jakožto průměrná cena pojištění za den.

O tom se nedávno přesvědčil jeden můj klient, který dal výpověď u jedné pojišťovny, ale než stačil sjednat pojištění nové nastoupil z důvodu Covidu do karantény. A ta se k jeho smůle protáhla. Výsledkem byla téměř měsíční mezera v pojištění u několika vozidel. A částky, které mu za tuto dobu přišly jsou skutečně nehorázné. Za dodávkový automobil je to za 30dnů 2580,-Kč! Tudíž roční pojistné na takové vozidlo by činilo téměř 31 000,-Kč. Což je ve skutečnosti částka za pojištění velkého nákladního automobilu a to ještě bez vyjetého bonusu! Klient se pokoušel kontaktovat ČKP a vysvětlit jim, že když byl zavřený doma nemohl s vozidly jezdit, ani je pojistit. Odpovědí mu bylo, že proto má úlevu na splatnosti z 30ti, na 60 dní...

Ze své 24leté praxe v oblasti pojišťovnictví znám podobných případů bezohledného chování ČKP nespočet.

Ale co mě vždy zajímalo, a co  jsem se nikdy nedozvěděl, kam z této instituce tečou peníze.

A musí jich být opravdu hodně. Jediná informace, kterou jsem dostal je, že vybrané peníze jsou vypláceny poškozeným. Jenže…. Částka vyplacená za nepojištěného poškozenému je následně regresí vymáhána na nepojištěném a vrátí se (ve většině případů) tudíž zpět do kasy ČKP. A to včetně pokuty za způsobení škody v době nepojištění vozidla a ta může činit až 100 000,-Kč.  A to není vše. Další peníze ve výši 3% z pojistného platí povinně pojišťovny a to do Fondu zábrany škod, který spravuje též ČKP.

Takže odpověď, zda je zájmové sdružení ČKP zachránce, nebo pořádný lupič si můžete dát lehce sami.

Celé této problematice se hodlám i nadále věnovat a snažit se zjistit:

- kdo za ČKP vlastně stojí?

-jak je možné, že zájmové sdružení může někoho ze zákona sankcionovat?

- z čeho vycházejí sazby denního poplatku?

- do čí kapsy tečou miliony?

A možná přijdu ještě na další zajímavosti.

Za případné podněty a reakce předem děkuji.

Petr Brábník

Foto je pouze ilustrační.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama