Konkrétně u stavby SOKP 511 - spojení stávající funkční části okruhu od dálnice D1 u Modletic k místu, kde u Běchovic přechází Štěrboholská radiála do navazující dálniční spojky D11 a D10. Pravidla totiž změnil nový zákon, a tak Evropská komise nechce uznat díla s posudkem EIA podle předchozího zákona z roku 1992, což se týká i SOKP 511. Reálně tak hrozí, by stavba musela celou EIA absolvovat znovu a podle současně platné právní úpravy. To by znamenalo zdržení o několik let.
Tuto variantu jednoznačně odmítá náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. „Považuji za naprosto nehorázné, že se Evropská unie tímto způsobem snaží zabránit dobudování Pražského okruhu, který je naprosto klíčový pro zlepšení dopravní situace v Praze i kvality života Pražanů. Udělám maximum proto, abychom tomuto nesmyslnému zdržení zabránili,“ uvedl Dolínek, který se obrátí na ministra životního prostředí Richarda Brabce s požadavkem, aby téma Pražského okruhu bylo součástí jednání, které povede příští týden ve středu v Bruselu ministerská delegace. Ta se bude pokoušet vyjednat výjimku, neboť obdobný problém hrozí i dostavbě dálnic D11 a D35.
Podle Dolínka by měla mít dostavba Pražského okruhu absolutní prioritu. Netýká se totiž pouze 1,3 milionu Pražanů, ale jde o klíčovou dopravní stavbu i z celorepublikového pohledu.
„Není žádným tajemstvím, jak masivní je tranzitní doprava, která vede přes Prahu. Z tohoto pohledu je stavba důležitá pro celou republiku. Mým hlavním úkolem je ale hájit zájmy Prahy a Pražanů. Už jsem o problému jednal s českými europoslanci a oceňuji, že se snaží na půdě Evropského parlamentu i dalších institucí pomoci,“ řekl Dolínek.