Dobré dopoledne, vážení kolegové. Nejprve chci poděkovat panu poslanci Kupkovi, protože já jsem zde právě chtěl hovořit o tom, že to, co pan poslanec navrhuje, je principiálně správně, ale to provedení, jak to pan poslanec Kupka navrhl, do tohoto zákona nebylo ideální. Takže velmi děkuji. Já jsem chtěl právě požádat o zvážení o stažení a přepracování. Takže jsem rád, že pan poslanec s tím sám přišel.
Za sociální demokracii bych chtěl říct, že samozřejmě jsme si vědomi, že osvobozovat a tím podporovat některá vozidla je poměrně složité. Na druhou stranu já za sebe mohu říct, že jsem příznivcem spíše více malých podpor, než velkých dotací. A když jsme schopni podpořit automobily, jako jsou elektromobily nebo další na jiné pohony, a v parkování ve městech jsme schopni udělat právě úlevu třeba v rámci dálniční sítě a dáme řadu jiných menších podpor, je to smysluplnější, než ty velké deseti a statisícové dotace na pořizování vozů. Ukazuje se, že to funguje, myslím, že Praha je toho příkladem. A naopak vidíme, že v některých zemích, kde se dávaly velké dotace, tak si s tím neumí poradit. A to přirozené nabývání vozů díky malým podporám je smysluplnější. A tento zákon tomu jde vstříc. Takže proto my podporujeme to, co je tam obsaženo.
Já sám jsem měl trošičku malinké problémy kolem podpory CNG. Na druhou stranu, když jsem si právě srovnal LPG a CNG, tak jednoznačně CNG mi až tak nevadí dočasně. Nicméně určitě za příští roky bude na čase se bavit o tom, zda to bude pořád namístě ta podpora. Ale nyní myslím, že stále to patří do té skupiny podporovat je. LPG já nejsem schopen podporovat z jednoho prostého důvodu. Plyn není obnovitelný zdroj. To znamená, to už jsme zase v jiné kategorii.
A navíc, kdo má přestavbu, může jezdit i na spalovací motor bez nějakého ovlivnění. Takže tam bychom ničemu nepomohli v oblasti životního prostředí. Ale proti čemu bych se chtěl nejvíce ohradit za sociální demokracii, jednoznačně pozměňující návrh pana poslance Kolovratníka. My v tuto chvíli nevidíme důvod, proč by se za dálniční známku mělo platit o pět set korun víc. My si myslíme, že 1 500 korun je dostatečný poplatek každého řidiče jako taková spoluúčast na tom, že existuje dálniční síť a rozvíjí se. Ale není zde a není to vinou stávajícího pana ministra, ale je to vinou více faktorů.
Nerozvíjí se bezesporu dálniční síť takovým tempem, jako bychom si všichni představovali, a proto asi by nebylo dobré lidem říkat: Nám to tak nejde, jak bychom si přáli. A na vině můžou být legislativní, majetkové a jiné problémy, a říct: Ale vy plaťte přesto více. Takže proto my jsme zásadně proti tomuto návrhu a budeme hlasovat proti tomuto návrhu na zdražení dálniční známky. Nelíbí se nám to. Děkuji.