„V okolních zemích se jedná o běžnou věc, u nás jsme se s podobným oživením bývalé železniční trati příliš nesetkali. Vzhledem k charakteru bývalé železnice nejsou nutné velké stavební úpravy, jde hlavně o pokládku různých povrchů podle účelu komunikace. Dneškem se může rozjet projektová příprava a začít stavební řízení a hledání zhotovitele. Pokud vše půjde podle plánu, realizace by měla začít v roce 2021. Promenáda začíná na hranici Strašnic a Hostivaře a je bez stavebních úprav vedena ulicí Dolínecká. Stavební úpravy začínají na hranici pozemku se Správou železniční dopravní cesty. Konec stavby je ve Vršovicích na úrovni Vršovického nádraží. Promenáda bude využívána chodci, bruslaři i cyklisty,“ uvedl Petr Dolínek.
Odhad celkových investičních nákladů je 200 milionů korun, přičemž akce bude připravena tak, aby mohla být na základě požadavku odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy hrazena ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Praha bude preferovat výkup pozemků tak, aby celá Drážní promenáda byla v jejím vlastnictví.