Čím vyšší HDP tím více bezdomovců? Konfuciazmus do škol.
Dobrý den vážený pane doktore Skálo . Celosvětovou doktrínou se stala VIZE -- NEUSTÁLÉHO HOSPODÁŘSKÉHO RŮSTU . Celý svět - neustále hospodářsky roste a přesto chudých neubývá , ba naopak snad i přibývá .K čemu je potom to neustálé bohatnutí? Je vůbec možné , existuje nějaká síla na světě která by tento ŠÍLENÝ TREND ---- lačnost boháčů po mamonech zastavila ? Nehledě na to , že bohatí a mocní jdou za svým cílem i za pomocí válek ? To je jedna moje obava .Ta druhá se týká téměř celosvětové amorálnosti a agresivnosti v chování lidí všude ve světě i u nás v režimu - pravdy a lásky . Je možné u nás v ČR zavést tzv. Konfucianismus do českých škol , tak jako je tomu v Číně ? Tato filosofie úcty člověka k člověku dělá lidi ohleduplnějšími a šťastnějšími než ta filosofie Západu Harpagonismu , narcismu. Může v tomto směru KSČM něco udělat ? Děkuji Vám za odpověď . Ať se Vám v životě daří.
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Ten halasně vytrubovaný růst má vad kráse hned několik. Lví díl toho, co roste skutečně, a ne jenom papírově, končí na kontech hrstky majetkových a příjmových "elit". V jejich špičkách zažívá obludnou reprízu to, co vedlo k pádu feudalismu. Stále víc mamonu, vydolovaného z cizích mozků a rukou, se mění v jakési dědičné perpetuum mobile - a stále víc peněz, vytunelovaných z cizí práce, už je rentou, a ne ziskem z podnikání, spojeného s vlastním rizikem. Na oltář toho perverzního koloběhu se stále víc hazarduje i se životním prostředím. A stále větší díl růstu je ve skutečnosti jen "růstem". Zahrnuje totiž í zisky z finančních trhů, kde žádné reálné hodnoty nemají jak vzniknout. A vedle toho i všechny faktury za právní, poradenský a jiný servis, účtované nezřídka v pobuřujících sumách - a mnohdy i za úkony typu jak se vyhnout zdanění či vylhat se z jiných porušení zákona.
Morálku formují hlavně reálné poměry, a ne moralizující kazatelny. Tam, kde je "cosi shnilého", zahnívá i tato sféra. Konfucius byl moudrý muž. Žil ovšem v úplně jiné době i zemi s docela odlišnou kulturou a mentalitou. Pokud se ze všeho nejvíc vyplácí právě darebáctví, lekce z etiky s tím zmohou jen moc málo. Ohleduplnější vztahy lze ve finále budovat jen úměrně tomu, jak "ohleduplné" jsou ekonomické a sociální poměry. Za kapitalismu - dvojnásob jeho dnešní degenerace - je šance jen na velice omezený pokrok. "Harpagonismus" přestane tahat za delší konec, teprve až se mu utne tipec v praxi.