PhDr. Věra Žežulková

gesce: mediální politika, volby
  • KSČM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

09.09.2009 12:08:43

KSČM svou politiku nestaví na lži

KSČM svou politiku nestaví na lži

Z vystoupení Věry Žežulkové, místopředsedyně ÚV KSČM, na 7. zasedání Ústředního výboru Komunistické strany Čech a Moravy.

Na dnešním zasedání bychom měli vyhodnotit zkušenosti z voleb do EP především z toho hlediska, které poznatky využijeme pro volby do PS.<p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Nebudu opakovat všechny dílčí závěry vyhodnocení průběhu i výsledků voleb. Bude se jimi detailně zabývat volební štáb, který se sejde již v příštím týdnu. Chci zdůraznit jen to nejzávažnější.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">KSČM se zatím nedaří na svou stranu získávat více nových voličů mezi nevoliči i z řad těch občanů, kteří váhají mezi námi a ČSSD. Velmi obtížně se nám získávají zejména hlasy těch občanů, kteří mají v důsledku celkové deziluze nedůvěru k politice jako takové, vztahují ji na všechny politické strany bez rozdílu a nevěří, že by jejich hlas mohl něco změnit. Zkušenost z kampaně vedené před volbami do EP nám říká, že těchto lidí přibývá. I nadále proti nám působí masivní reklama dvou nejsilnějších stran, které čerpají z našich programových materiálů (progresivní daň), přejímají doslovně i celé slogany (se zdravím se nesmí kšeftovat), a protože mají na svou prezentaci mnohonásobně více peněz, daří se jim naši kampaň do značné míry přehlušovat. Také se nám nedaří, obdobně jako v případě voleb do Senátu, přesvědčit naše nejvíce euroskeptické voliče i členy o významu voleb do EP. Zároveň však můžeme konstatovat, že se jiným stranám, které svou strategii zakládají na tom, že loví pomocí neupřímných populistických slibů mezi našimi voliči, tentokrát už příliš nedařilo. Narazily na limity. Další naše voliče ve volbách do EP nepřetáhly a například ČSSD si sama na sebe připravila určitou past. Zdá se, že způsobem vedení kampaně začala ztrácet i část svých středových voličů a nahrála tak ODS. Kampaň ukázala, že vzteklé reakce, vyvádění recesistů z předvolební akce pomocí ochranky, vulgární střety, za nimiž navíc není vidět žádný zájem o občany, nejsou tím, co lidé od politiků očekávají.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; "><strong>Z těchto poznatků pro strategii naší budoucí kampaně plynou tyto základní závěry:</strong></p><ol><li style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; list-style-image: url(http://www.kscm.cz/images/menu_punta.gif); list-style-type: initial; list-style-position: initial; ">Budeme pracovat s volebním programem jako s otevřeným dokumentem, hesla s konkrétní nabídkou voličům v průběhu kampaně upravovat a doplňovat podle vývoje situace i podle poznatků získaných od lidí v průběhu kontaktní kampaně, na závěr kampaně připravit i část dokumentů podle aktuálního vývoje.</li><li style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; list-style-image: url(http://www.kscm.cz/images/menu_punta.gif); list-style-type: initial; list-style-position: initial; ">Základní slogany musíme dovést do zcela jednoduché, konkrétní a zároveň srozumitelné zkratky. Všechna hesla musí být o obsahu naší politiky, neměli bychom používat abstraktní hesla o změně, která může mít libovolný subjekt. Klíčovým tématem naším kampaně musí být práce, ale podle situace i další témata, jako zdravotnictví atd.</li><li style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; list-style-image: url(http://www.kscm.cz/images/menu_punta.gif); list-style-type: initial; list-style-position: initial; ">V kampani se nemůžeme spokojit s pouhou soutěží v předkládání dílčích slibů pro nejbližší období, protože strany, které jsou bez skrupulí schopny naslibovat voličům cokoli, nás mohou přehlušit masivnější reklamou. Musíme se soustředit na to, čím se KSČM liší od ostatních parlamentních stran. K této otázce máme propracovanou strategii, kterou však zatím nebudeme zveřejňovat. Jejím základem je fakt, že KSČM na rozdíl od jiných stran svou politiku nestaví na lži. Zatímco ve vztahu ke všem ostatním subjektům lze hovořit o 20 letech neplněných slibů, KSČM má ruce čisté. Proto na ni ze všech stran útočí, proto proti ní používají již dávnou minulost.</li><li style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; list-style-image: url(http://www.kscm.cz/images/menu_punta.gif); list-style-type: initial; list-style-position: initial; ">Dalším významným argumentem kampaně bude varování před skrytou velkou koalicí, která by mohla vyústit v pokus o změnu volebního zákona, jímž by si dvě nejsilnější strany uzurpovaly na dlouhou dobu vedoucí pozici.</li></ol><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Podrobnou strategii projednal VV ÚV KSČM. Médiím ani široké veřejnosti ji však v celém rozsahu předem sdělovat nebudeme. Není to projev nedůvěry vůči našim členům ani vůči občanům, ale opatrnost, podložená zkušenostmi z posledních let. Máme k ní důvody. Pokud jde o techniku kampaně, počítáme s využitím toho, co se nejvíce osvědčilo. Největší část prostředků bude věnována na prezentaci obsahu programu i osobností KSČM v médiích a na kontaktní kampaň mezi lidmi. Tyto formy nejvíce ocenily ve svých hodnoceních i okresní výbory. Další výrazné prostředky budeme věnovat na mobilní reklamu, na nutný výlep plakátů aj. Vyčlenili jsme i prostředky na reklamu na internetu, abychom se více zaměřili na mladší generace. Promýšlíme, jak bez složitějších technických zásahů zkvalitnit i naše webové stránky.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Současná kampaň bude nejnákladnější ze všech, které jsme dosud vedli. Přesto na ni vynakládáme mnohem méně prostředků než jiné parlamentní strany. Bude ale také klást mnohem větší nároky na vedoucí kandidáty. Všichni kandidáti musí počítat s tím, že z kandidatury jim plynou povinnosti. Během kampaně se musí nejen účastnit v maximální míře volebních akcí a působit přímo mezi lidmi, ale také aktivně přispívat do médií a účastnit se diskusí v nich. Vedoucí kandidáti krajů navíc mají povinnost se velmi důkladně připravit - pomoc jim bude zajištěna - na vystoupení v televizních diskusích. Působení všech kandidátů bude v průběhu voleb důsledně koordinováno z centra. Všichni kandidáti, až do posledního místa na KL, by se měli do kampaně zapojit opravdu aktivně. Každý z nich může získat ve svém okruhu další hlasy navíc a každý z nich by si měl být vědom společného zájmu na co nejlepším výsledku strany. Blíží se volby do zastupitelstev a působení mezi občany v nadcházejících měsících lze vnímat i jako užitečnou předkampaň k obecním volbám. Věřím, že v maximální míře využijeme při kampani veškerý náš potenciál, že všichni členové i s námi spolupracující sympatizanti strany, kteří budou moci, s kampaní osobně pomohou. To je úkolem okresních výborů strany.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Dovolte mi ještě, abych na závěr popřála všem kandidátům úspěšnou a zajímavou kampaň, která - jak doufám - pomůže posílit uvnitř naší strany duch kolektivní a přátelské spolupráce.</p>
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama