Do kategorie rozvojových zemí nás s ohledem na naše výsledky, úroveň výroby, mezd a dalších příjmů našich občanů a na další aspekty v nedávné době přeřadila renomovaná americká banka J.P. Morgan.
Je nezbytné zestátnit velké podniky klíčového průmyslu, nerostné zdroje a přírodní bohatství naší země. Není možné, aby voda, půda a nerostné suroviny patřily soukromým zahraničním vlastníkům, jako je tomu nyní! S tímto je nezbytné skoncovat!
Je to jediné možné řešení, aby stát získal opětovně vlastní zdroje příjmů státního rozpočtu nad rámec daní a mohl tak vytvářet i zdroje pro poskytování nepodmíněného příjmu svým občanům, kteří budou postupně přicházet o své klasické zaměstnání v souvislosti se zaváděním průmyslové revoluce 4.0 u nás do praxe.
V této souvislosti je třeba postupně snížit počet nadnárodních korporací, které u nás působí jako vysavače peněz z trhu (vodárny, banky, supermarkety apod.). Pro naši zemi je životně důležité skončit s praxí zřizování cizích montoven, které fungují na bázi levné práce ve mzdě při otrocké práci našich lidí za často směšnou mzdu. Musíme skončit s politikou „levné práce“. Bude třeba zaměřit se v plném rozsahu na produkci výrobků s vyšší přidanou hodnotou, za něž lze docilovat vyšší tržby a vytvořit si tak prostor i pro zvyšování mezd a platů v podnicích.
Pro naši zemi je životně důležité změnit způsob participace na vytvářeném produktu ve prospěch zaměstnanců. S tím velmi úzce souvisí i obnova a zrovnoprávnění 4 druhů vlastnictví, a to: státního, soukromého, družstevního a veřejnoprávního. Přitom zejména obnova družstevnictví a zavedení zaměstnaneckých akcií do některých státních (a příp. i soukromých) podniků přispěje nejen k vyšší zainteresovanosti zaměstnanců, nýbrž i ke zvýšení konkurence mezi zaměstnavateli.
Zrušení církevních restitucí
Požadujeme tzv. restituce zrušit, a to minimálně z následujících důvodů:
a/ do restitucí byl zahrnut často majetek, který církvím buď vůbec nepatřil či který jim byl v minulosti panovníky pouze propůjčen do užívání;
b/ do restitucí byl zahrnut též majetek, který církvím odebral již císař Josef II, příp. který ztratily po založení 1. republiky v tehdejší ČSR;
c/ nároky zejména katolické církve nebyly řádně doloženy a často byly (dle vyjádření znalců) záměrně vysoce nadhodnoceny či uplatňovány duplicitně;
d/ do majetkového vyrovnání s církvemi nebyly zahrnuty náklady na údržbu a provedené renovace tohoto majetku. Pokud by byly, církev by naopak často doplácela státu;
e/ byly odsouhlaseny a zahájeny i restituce takovým církvím, které do t. 1948 (a někdy až do r. 1990) u nás vůbec neexistovaly. Jejich obdarování naším státem je tedy zcela bez-důvodné a slouží především jako fíkový list pro křiklavé restituce katolické církvi;
f/ postup při hlasování byl nelegální, neboť nejprve bylo znemožněno jednomu poslanci hlasovat (Dr. Rath – proti restitucím) a současně byl dovezen k jedinému hlasování do Sněmovny pravomocně odsouzený náhradník za poslance pravice (pro restituce). Tyto hlasy nelegálním postupem rozhodly při hlasování o tomto zákoně.
Zrušení tzv. církevních restitucí navrhujeme pro nezákonný postup při jejich schvalování a celkovou chybovost.
Je nutné celou záležitost projednat znovu a objektivně vč. řádného a doloženého vyčíslení, a to výlučně za podmínky úplné a definitivní odluky církve od státu. Příslušné smlouvy (restituční a o úplné odluce církve od státu) musejí být uzavřeny souběžně.
Jak obsah stávajícího restitučního zákona, tak i forma jeho schvalování, musí být podrobeny navíc řádnému přešetření a musí být vyvozeny i příslušné důsledky. Celá tato kauza musí být nepromlčitelná.
Podrobnosti jsou uvedeny ZDE: https://www.aliancens.cz/odborne-komise-ans