Mimo to, že jsou některé paragrafy dublováním platných paragrafů zákoníku práce, tak v zákonu jsou znatelné nedostatky. Jde mimo jiné o bod, který se věnuje Přeložení, kdy je řečeno, že „Státní zaměstnanec může být na dobu nezbytné potřeby, která musí být předem určena, nejdéle však na dobu 180 kalendářních dnů v kalendářním roce, přeložen k výkonu služby v oboru služby, který vykonává, do jiného služebního úřadu, a to i bez svého souhlasu.“
Chápeme, že státní zaměstnanec má určité povinnosti, ale v následujících odstavcích zákona nejsou definované podmínky bydlení při přeložení, nikdo neví, za jakých podmínek by byl zaměstnanec na celou dobu přeložení ubytován. V takovém stavu se podobný paragraf dá snadno využít na postupné vypuzení nepohodlného zaměstnance z jeho pozice a tlaku k odchodu. Rozumíme tomu, že institut přeložení by měl být součástí zákona, ale v dostupné verzi je nedořešený.
Dále je legrační si projít například paragraf ohledně povinnosti státních zaměstnanců, kde se v jednom z bodů píše, že zaměstnanec v souvislosti s výkonem služby nesmí přijímat dar, či výhody v hodnotě přesahující 300 Kč, což skoro zní jako nabádání k doporučené výši drobného úplatku, ještě chybí dodatek, kolikrát si od jediného člověka dar v této hodnotě zaměstnanec může převzít. Námi zmiňované příklady jsou jen dva z mnoha problémů novely.
Je chybou koaliční vlády, že se dopouští zásadního ústupku ve větší propustnosti státní správy a upustila také od Generálního ředitelství, což je chybou. Na druhou stranu, není nikde v zákoně nijak přesně definována odpovědnost úředníka za jeho činnost, což ve státní správě je nad rámcem, který se vejde do běžného zákoníku práce. Jelikož zákon v tomto stavu nebude dostatečný, brzy bude nutné ho znovu novelizovat, pokud má plnit svůj účel a smysl. Jestliže budou navíc zjištěny závažné nedostatky, může stát také přijít až o několik stovek miliard z Evropských strukturálních a investičních fondů v období 2015-2020. Je naprosto zřejmé, že pan Ing. Miroslav Kalousek, kritik původního koaličního návrhu, je velice znalý věci a dokáže proto převést zákon do podoby, která mu vyhovuje, tedy do nefunkčního braku.