„Často jsem byl kontaktován lidmi z domova s pečovatelskou službou v Hradební ulici, že se tady necítí bezpečně. Stěžovali si na porušování domovního řádu a na to, že se v domě často pohybují cizí lidé, kteří dělají nepořádek a dalšími způsoby narušují klid a bezpečí ubytovaných,“ uvedl ředitel Pečovatelské služby města Příbram Dušan Strakula.
Situace se pravidelně zhoršovala zejména mimo pracovní dobu Pečovatelské služby, v nočních hodinách a o víkendech. Proto zde pracují a ve službách se střídají tři vrátní, kteří dohlížejí na dodržování domovního řádu, jehož aktualizovaná verze, schválená Radou města, platí s účinností od 1. 4. 2015. Vrátnice se nachází hned za hlavním vchodem do objektu.
„Zabezpečit primární sociální jistoty našich klientů, jako je pocit klidu a bezpečí, je naší základní povinností. Zřízení vrátnice s našimi pracovníky tomu přispívá. Dalším pozitivním jevem je, že jsme zaměstnali i další občany tohoto města. Navíc, na tato nově zřízená pracovní místa jsme dostali plnou dotaci z Úřadu práce, takže jsme nemuseli navyšovat mzdové prostředky z našeho rozpočtu,“ doplnil dále Dušan Strakula.
Za měsíc fungování vrátnice se ukázalo, že plní svůj účel. Několikrát byly z domu vykázány neoprávněné osoby nebo jim nebyl povolen vstup. Jednou se dokonce již musela volat při konfliktu městská policie.
„Všechny změny, které v současnosti děláme nebo se chystáme dělat v rámci Pečovatelské služby a chystaného Centra pro sociální a zdravotní služby města Příbram, jsou součástí našich dlouhodobých plánů pozitivního rozvoje všech námi poskytovaných sociálních služeb. I v dalších zařízeních města chytáme změny, které, jak doufáme, ocení klienti i zaměstnanci,“ sdělila k dané problematice místostarostka Příbrami Alena Ženíšková.
Pavlína Svobodová, tisková mluvčí radnice