Protagonisty kampaně budou „lidé obaloví“ – statické i pohyblivé artefakty, které budou k vidění v pražských ulicích i na internetu. Každý z nich bude oblečen do 3 kilogramů svých odpadků, což představuje množství odpadu produkovaného jedním obyvatelem České republiky za tři dny. Průměrná česká rodina ho ročně vyprodukuje 1,2 tuny a jeho zásadní složkou jsou právě jednorázové obaly.
„Záštitu pro tuto osvětovou akci jsem udělila ráda. Lidé si budou moci představit, kolik odpadu vyprodukují. Všichni se musíme snažit minimalizovat odpad a doufám, že toto připomenutí bude Pražany motivovat k jejich zapojení se do separování domácího odpadu a třídění vůbec,“ doplnila radní Jana Plamínková.
Připravovaná kampaň je další fází dlouhodobého projektu, který veřejnosti rozšiřuje spotřebitelský obzor, a nabízí šetrnou alternativu ke konvenčnímu nákupu. V jeho rámci proběhne i crowdfundingová sbírka na plnohodnotný obchod se širokým sortimentem, který bude zároveň školícím střediskem pro laickou veřejnost i pro zájemce o otevření bezodpadových prodejen v regionech ČR.