Před hlasováním tento týden na
plénu ve Štrasburku, Stephen Hughes, místopředseda frakce S&D
řekl: "Životy budou v ohrožení, protože únava zabíjí.
Jsem znechucen způsobem, jakým Komise a někteří poslancí
pravice manévrují. Jejich přístup by nechal vyčerpané řidiče,
aby strávili řízením až 86 hodin týdně."
Pan
Hughes dále řekl, že S&D a další progresivní síly v EP se
zastaly pevných pravidel pro všechny řidiče nákl. vozidel napříč
Evropou a to bez vyjímky. Dle platného zákona, pravidla nyní
požadují řidiče, aby měli tři 9-hodinové pauzy týdně, dvě
11-hodinové a jednu 24-hodinovou. Dále mají 45 minutové pauzy pro
každých 9 hodin práce v časovém rozmezí 24 hodin a to až
pětkrát týdně.
Pan Hughes dodal: "Tyto limity se
aplikují na všechnu pracovní dobu včetně administrativní práce
během transportní operace. Přes různé mýty, které zde kolují,
administrativní práce, která není vztahována na specifickou
dopravní operaci je výslovně ze směrnice vynechána. Ale, abychom
se vyhnuli zneužívání, administrativní práce během dopravní
operace, jako je kontrola policií nebo celníky, je považována
jako pracovní doba."
"V zájmu bezpečnosti, zákon
limituje čas, který mohou tito řidiči strávit za volantem. Toto
zahrnuje dobu, kdy řídí a další povinnosti jako nakládání,
údržba vozidla, které může být fyzicky i časově
náročné.
Jsem překvapen dogmatickým postojem Komise a
jejích spojenců. Toto není otázka svobody provozu malých firem,
je to o tom, mít rozumná pravidla pro bezpečnost a záruku, že
silnice v EU jsou těmi nejbezpěčnějšími na světě.
Je
to šílenství nechat lidi, které mají v rukou životy ostatních
lidí, aby pracovali 86 hodin týdně. Rozumím tlaku na samostatně
výdělečné řidiče, kteří pracují, jak nejvíc to jde,
obzvláště v těchto těžkých dobách, ale nemůžeme si dovolit
kompromisy, když jde o bezpečnost veřejnosti."
S
tímto postojen zcela souhlasí také český europoslanec Pavel Poc,
který říká, že prvotním zájmem Komise by mělo činit evropské
silnice bezpečnějšími. "Tento návrh ale směřuje k pravému
opaku"
Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady,
kterou se mění směrnice 2002/15/ES o úpravě pracovní doby osob
vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě
Evropský
parlament návrh Evropské komise zamítl a schválil pozměňovací
návrh S&D
16.06.2010 16:07:28
Jsem překvapen dogmatickým postojem EK
EP varuje před smrtící noční můrou nákladní dopravy
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout