Její součástí byla i doprovodná putovní výstava, kterou během své návštěvy plenárního zasedání zahájil prezident České republiky Miloš Zeman, dlouholetý zastánce projektu.
V loňském roce byla přijata nová podoba transevropské dopravní sítě (TEN-T), do které se česká strana opakovaně snažila projekt zařadit. To se však neobejde bez mezinárodní shody a kvalitní přípravy projektu. Současný stav a shrnutí potřebných kroků nastiňuje memorandum podepsané prezidentem Milošem Zemanem a dalšími účastníky. Mezi nimi nechyběli europoslanci ze všech dotčených zemí, zástupci polského parlamentu, polské plavby, polských regionů včetně přístavního města Kędzierzyn-Koźle, českého Ředitelství vodních cest i Slovenského plavebního kongresu.
Prezident Miloš Zeman před slavnostním přestřižením pásky zahájil výstavu těmito slovy: „Všeobecně jsem zastáncem projektů, které přesahují délku jednoho volebního období. Tímto velmi prosím, abyste v Evropském parlamentu za tento projekt lobbovali stejně tak, jako za něj budu lobbovat já“. Kritikům projektu pak vzkázal, že je asi natolik megalomanský, jako projekt rybníkářské soustavy Jakuba Krčína z Jelčan a Sedlčan, který je dnes jedním z klenotů české krajiny.
Vojtěch Mynář (ČSSD) po skončení debaty uvedl: "Cílem našeho setkání ve Štrasburku bylo projektu jasně vyjádřit podporu namezinárodní úrovni. Jsem rád, že výsledkem je kvalitní memorandum, které nastiňuje další postup při přípravě dokončení vodního koridoru. Nyní se musíme soustředit na urychlené zpracování kvalitní studie proveditelnosti a přípravu kladného stanoviska dotčených států. Tyto dva požadavky Evropské komise jsou základním předpokladem pro zařazení projektu do TEN-T před plánovanou revizí. Jejich splnění by mělo vést k zařazení do sítě ideálně ještě v roce 2016."