ŠTRASBURK, 10. června 2013 - Na červnovém plénu Vojtěch Mynář promluvil k tématu výstavby vodního díla Dunaj-Odra-Labe. Vyjádřil zde své znepokojení nad tím, že přestože celá střední Evropa dlouhodobě trpí absencí propojení tří moří - Černého, Baltského a Severního - byl tento významný a dnes již stovky let plánovaný projekt vyřazen v transevropské dopravní sítě. "V budoucnosti vnitrozemské lodní dopravy vidím ekologickou alternativu, jak bojovat proti přeplněným silnicím, rostoucím emisím a nebezpečí vzniku povodní. Bohužel, právě o jejích extrémně ničivých následcích se v minulých týdnech přesvědčila Česká republika, Německo, Rakousko i okolní státy," uvedl Mynář a dodal, že výstavba samotná by navíc vytvořila na 30 tisíc pracovních míst.
Že to s vodním koridorem myslí vážně, jak nedávno uvedl v časopise Vodní cesty a plavba, zdůraznil europoslanec i na půdě Evropského parlamentu: "Přestože v závěrech trialogu k návrhu nařízení o TEN-T stále projekt Dunaj-Odra-Labe chybí, nevzdávám se a budu se snažit i nadále jej zařadit do mapy páteřní evropské infrastruktury, kam nepochybně patří." V případě, že by i přesto jeho snaha nebyla úspěšná, hodlá apelovat na změnu čl. 57 návrhu nařízení plánující příští revizi TEN-T na rok 2023 tak, aby byla na žádost jednoho nebo dvou států okamžitě provedena revize obsahu dopravní sítě. Sestavit takovouto žádost by podle Mynáře neměl být problém. V České republice je velkým zastáncem výstavby nový prezident Miloš Zeman, pozitivně se k projektu staví i jeho polský protějšek Bronisław Komorowski, slovenský premiér Robert Fico i prezident Rakouské hospodářské komory Christoph Leitl. Na závěr Mynář připomněl, že při své nedávné návštěvě v Praze projektu přislíbil podporu předseda Evropské komise José Manuel Barroso a že jej ve svém usnesení podpořila i Asociace krajů ČR.