chtěl bych zareagovat alespoň trochu na mého předřečníka, prostřednictvím pana předsedajícího. Samozřejmě ty argumenty, které zde padly, jsou věcné, chápu je. Na druhou stranu máme zde nějaké dopravní předpisy, které například stanovují, že kamiony by mezi sebou měly mít rozestupy minimálně padesát metrů a neměly by tedy být na sebe navázány třeba po pěti, po deseti metrech. Potom samozřejmě se tam žádná auta mezi ně nemohou zařadit.
Ten další problém je, že například ku Praze jsou nebo i na jiných místech, na jiných dálnicích tři pruhy a skutečně se stává, že ve všech třech pruzích jedou kamiony a předjíždí se, závodí, závodí tím způsobem, že ucpou celou dálnici a potom tedy není možné používat ani ten pruh, který je nejvíce vlevo pro rychlejší vozidla. (Hluk napříč sálem.) Je to samozřejmě na dodržování dopravních předpisů, což se samozřejmě neděje.
Vzhledem ke skutečnosti, že naše dálnice sou nově protkány kamerovými systémy, tak by bylo velmi praktické tyto kamerové systémy používat i v případě tady toho špatného předjíždění kamionů k pokutování řidičů, protože vesměs se jedná o tranzitující kamiony, které Českou republikou pouze projíždějí a dělají nám tady takovéto problémy.
Dalším problémem je, že kamion se obvykle nepodívá ani do zpětného zrcátka, protože on má přece třicet tun, když dá blinkr a za jednu vteřinu vybočí do levého, rychlého pruhu, tak přece ten, co jede v tom levém pruhu, musí zastavit, jinak si o něj rozbije auto. Takže tady tato praxe je poměrně dost častá a bohužel někdy to končí tragicky pro řidiče osobního vozu, protože absolutně nečeká, že mu tam kamion tímto způsobem vjede.
Děkuji.