28.01.2015 19:15:51
Multikulturní Evropa, integrace a univerzálnost lidských práv a svobod
Proč jsem zvolil název tohoto článku těmito pojmy? Odpovím velice stručně, za současného dění ve světě plného teroristických útoků radikálními islamisty na civilní cíle v Evropě se musíme těmito pojmy zabývat pro jejich úzkou souvislost.
Začneme tím, že euroatlanská civilizace legálně
prosazuje uplatňování Listiny lidských práv a svobod na svém teritoriu. Kromě
všech pouček jako je jejich nedělitelnost, nezadatelnost, se musím zamyslet nad
jejich univerzálností. Můžeme jejich univerzálnost vyvážet do jiných zemí s odlišnou
kulturou, historickým vývojem a hlavně životními hodnotami? Můžeme se zeptat přímo, zda lidská práva a
svobody, jež jsou uvozeny základní listinou, můžeme vyvážet do zemí jiných
civilizací, kde náhled na osobní a lidská práva mají jiný rozměr? Já se
domnívám, že v žádném případě. Co mne k tomu vede. Vycházím
z historických zkušeností a praktickými ukázkami jejich vývozu. Co se
stalo v zemích arabské kultury při jejich vývozu. V Libyi vládl
pevnou rukou plukovník Kadáfí a dnes
víme proč. Kmenové uspořádání v této zemi za existence radikálních
islamistů se stalo to, že při vojenské intervenci v této zemi došlo
k radikalizaci islamistů a dnes je v této zemi nekonečná občanská
válka. To samé přes kopírák bylo provedeno v Iráku při odstranění
prezidenta Husajna. K tomu můžeme přiřadit Sýrii, kde se dokonce
islamistům vojensky pomáhá. Egypt si své problémy vyřešil včas. V těchto
zemích probíhá nekonečná občanská válka, jež nebere konce. Proč? Došlo
k násilnému vnucování přijetí demokratických principů právního státu
s univerzálností lidských práv a svobod. Výsledkem je radikalizace
islamisticky orientovaných lidí v boji proti naší civilizaci. Jednoznačně
se ukázalo, že vnucovat principy naší civilizace, civilizaci jiné je obrovskou
chybou. Výsledkem tohoto snažení jsou teroristické útoky islamistů na teritoriu
Evropy a USA. Ještě horším výsledkem je vznik velice nebezpečného a brutálního
Islámského státu, jež je pro naši kulturu velice nebezpečný.
Vezmeme-li jiný fakt a to je ekonomická
migrace, musíme jednoznačně konstatovat, že v naší civilizaci platí
pravidla představované demokratickými principy správy věcí veřejných a uznávání
Listiny lidských práv a svobod. Co to znamená? Znamená to, že imigranti by se
měli přizpůsobit životu v naší civilizaci, jelikož od ní bere
nezanedbatelné sociální vymoženosti a pohostinnost. Pokud se nepřizpůsobí, tedy
nedojde k jejich integraci, musí odejít tam, odkud přišli. Neznám jediný
opačný případ, kdy občané naší civilizace by prosazovali náš způsob života
v arabských zemích. Buď se v těchto zemích tento občan přizpůsobí
životu v jiné civilizaci, nebo je odstraněn.
Po těchto úvahách s klidným svědomím
mohu konstatovat, že imigrace ano, ale krátkodobá. Po skončení důvodů
ekonomické či politické imigrace musí následovat návrat těchto občanů do svého
prostředí. K tomuto výsledku jsem dospěl proto, že integrace imigrantů do
naší civilizace se nedaří. Imigranti místo integrace do naší společnosti
využívají výhody demokratického uspořádání států euroatlanské civilizace a na
našem území si prosazují svůj dovezený styl života a prvky, které se s našimi
hodnotami neslučují. Prostě prosazují si styl života na našem území, který
provozovali ve svých zemích.
Jednoznačně mohu říci, že příčinou
teroristických útoků je vnucování našich hodnot jiným civilizacím a to i
vojenskou cestou a nepřizpůsobivost občanů se integrovat v naší
civilizaci. Jak z toho ven? Odpověď si musí každý nalézt sám. Doporučuji
si přečíst knihu „Střet civilizací“.