Jestli a nakolik ale kampaně naplnily požadované výsledky, není ani u jedné těchto značek zřejmé. Za klíčový nedostatek považují kontroloři právě nekonkrétní cíle kampaní. Pro možné vyhodnocení chyběly jak výchozí hodnoty, tak i ty, kterých mělo být dosaženo. Potíže objevili kontroloři i při zadávání veřejných zakázek, kde u všech šesti nadlimitních ministerstvo a fond porušily zákon kvůli netransparentnosti výběrového řízení.
SZIF v letech 2009 až 2013 v několika desítkách akcí na podporu značky Klasa proplatil faktury za práce, které nebyly ukončeny nebo vůbec neproběhly. Takto bylo proplaceno přes 96 milionů korun. Kontrolory ovšem zaujaly i tři novinářské výpravy za 117 milionů, kdy součástí exkurze v mlékárně byla i návštěva lázní a indická masáž! Výsledkem této akce byly mimo jiné články, v nichž o značce Klasa nebyla ani zmínka!
Lidé, kteří tyto peníze netransparentně a proti předpisům přihráli reklamním agenturám, se vůbec nezajímali, zda kampaně měli nějaký efekt! Tedy kromě toho, že si někdo přišel na půl druhé miliardy. Odpovědní politikové a úředníci nám k tomu už nic neřeknou, jelikož na ministerstvu a ve fondech již nikdo z nich nepracuje. A to je právě kámen úrazu. Opět za to není nikdo zodpovědný a nebude nikdo potrestán!
Nechápu, proč má být spotřebitel manipulován státem za peníze, které státu svěřil coby daňový poplatník. Kampaně za milióny potřebuje přece zboží špatné, ty ať si platí soukromníci ze svého. Dobré zboží se totiž chválí samo, což je osvědčený přístup našich předků.