Opatření by znamenalo dopravní kolaps ve Středočeském kraji, řidiči by si totiž tuto trasu zkracovali či nahrazovali na silnicích druhých a třetích tříd mezi obcemi kraje. Krajská předsedkyně výboru pro dopravu Věra Kovářová (STAN) vnímá rozhodnutí pražské Rady jako populismus: „Rozhodnutí pražské Rady o zákazu vjezdu nákladních vozidel nad 12 m je populistickým předvolebním tahem ve stylu hesla problémy neřešíme, ale jen je přesouváme jinam a na někoho jiného. V tomto případě na silnice Středočeského kraje a na jeho občany, což je pro nás nepřijatelné.“
„Každému normálnímu člověku je jasné, že 10 000 kamionů denně nemůže projet středočeskými silnicemi, které na to nejsou uzpůsobeny. Problém vyřeší dostavba spojení D1 a D11, ne válka s Prahou o to, kdo na tom bude hůř. Kamiony musí zůstat na kapacitních čtyřproudých komunikacích a nepatří na úzké silničky ve středních Čechách“, doplnil Věslav Michalik (STAN), radní pro regionální rozvoj Středočeského kraje.
Rada kraje teď připravuje nesouhlasné stanovisko, se kterým seznámí své pražské kolegy. Záměrem Středočeské organizace hnutí STAN je nyní zpracovat podrobnou analýzu dopadů tohoto opatření. „Analýza se zaměří na ty obce kraje, které by kamionová doprava nejvíce zatížila. Jsme přesvědčeni, že v mnoha úsecích bude průjezd dlouhých kamionů extrémně problematický,“ uzavírá 1. náměstek hejtmanky Vít Rakušan.