Když přišel Josef Dobeš se svou verzí tzv. státní maturity, dostal jsem coby stínový ministr školství desítky mailů, které upozorňovaly na hrubé chyby v testových otázkách. O tom ostatně informovala i většina médií.
Historie se , jak se zdá, zřejmě bohužel opakuje. Velké hrubky se objevují i v testech pro žáky 5. a 9. tříd základních škol. Josef Dobeš tvrdil, že chce těmito testy objektivně ověřit znalosti žáků a zvýšit tak úroveň našeho školství. Ptám se tedy, jak může test s chybami znalosti žáků objektivně ověřit a zlepšit úroveň školství?
Plošné testování tak zatím vypadá na další ze série ostudných projektů Josefa Dobeše a jeho plánů, kdy chce z českých žáků udělat testovací králíky. Jen doplním, že dvoudenní testování, které probíhá na 104 vybraných školách, je pouze pokusné. Pokud ministr Dobeš spustí od roku 2014 ostrou verzi tohoto testování – a všechno naznačuje, že tak učinit chce – projekt vyjde daňového poplatníka minimálně na 300 milionů korun.
Domnívám se, že je to trochu moc na to, aby se v testech objevovaly hrubky, co myslíte?
Marcel Chládek, stínový ministr školství