„Kolem automatu na hlavním nádraží podle SŽ prochází 230 tisíc lidi denně. Pro registraci je nutné stáhnout aplikaci Lokni, zadat svůj e-mail, telefonní číslo a vybrat si heslo. Potvrzení přijde přes SMS. Poté si uživatel volí svůj tarif. Na nádraží může čepovat půllitru neperlivé vody denně zdarma, v automatech na VŠ pak dalších 2,5 litru. Další tarify jsou zpoplatněné. Při platbě kartou je půllitr za zmíněných šest korun, litr za 8 Kč, 1,5 litru za deset korun. V automatu se načte QR kód z aplikace, při testování však bylo nutné zvýšit jas telefonu, protože se kód nenačítal.“
Voda pouze s aplikací v mobilu zkrátka vytváří zbytečné překážky pro velké skupiny lidí. Lidi bez chytrého telefonu (což jsou mnohdy starší nebo chudší lidé), ale také pro mladší děti. Možná to někomu přijde jako drobnost. Fakticky je jeden automat drobnost. Je to také ale symbol směru, kudy nechceme, aby se veřejný prostor ubíral. Aby přinášel bariéry tam, kde nejsou potřeba. A to je důležitá hodnota. Proto jsme se ozvali.