ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,22. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.06.2010 13:19:00

Národní cíle a podcíle Strategie Evropa 2020

Národní cíle a podcíle Strategie Evropa 2020

Vláda schválila národní cíle, které budou prezentovány na červnové Evropské radě.

Kontext:

Schválené národní cíle jsou reakcí na závěry Evropské rady a sdělení Evropské komise, které navrhly hlavní cíle v Evropské unii do roku 2020.

Národní cíle a podcíle:

Vláda přijala národní cíl celkové míry zaměstnanosti ve výši 75% do roku 2020. Do části podpory zaměstnanosti v ČR rovněž spadá podcíl snížení administrativní zátěže podnikatelů oproti roku 2005 o 30% nebo podcíl zvýšení produktivity práce oproti roku 2010 o 20%. Hlavní národní cíl investic do výzkumu, vývoje a inovací byl stanoven ve výši 2,7% HDP. V oblasti energetiky se vláda ve svých národních cílech zavázala, že bude usilovat o snížení spotřeby primárních energetických zdrojů. V oblasti vzdělávání česká vláda předloží Evropské komise národní cíl poměru vysokoškolsky vzdělaných lidí ve věku 30 - 34 let ve výši 32% a cíl poměru žáků předběžně opouštějících vzdělávací zařízení ve výši 5,5 %.

Budoucí vývoj:

Přijaté české národní cíle definované dle hlavních cílů navržené Strategie Evropa 2020 budou zaslány Evropské komisi.

Všechny členské státy EU budou prezentovat své národní cíle na zasedání červnové Evropské rady.

Ke schváleným národním cílům bude ještě pokračovat složitá debata na národní úrovni se všemi zainteresovanými partnery (zástupci Tripartity), a to během léta až do letošního podzimu.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama