Nová pravidla již vstoupila v platnost. Technologie inteligentního asistenta rychlosti (ISA) využívá k rozpoznání rychlostních značek videokameru a údaje o rychlostních limitech propojené s GPS k tomu, aby řidiče informovala o aktuálním rychlostním limitu a varovala je, pokud jej překračují.
Zatímco řidiči mohou při aktivovaném systému ISA zrychlovat a brzdit jako obvykle, omezovač vysílá hmatová, zvuková či vizuální varování, pokud překročí rychlostní limit. Přestane je vysílat až ve chvíli, kdy řidiči zpomalí.
Mnoho nových vozů je již technologií ISA vybaveno, lze ji však snadno zrušit. Nová pravidla zajišťují, že vozy budou vybaveny technologií ISA, která však nepůjde trvale vypnout. Pokaždé se totiž znovu spustí při každém nastartování motoru.
Někteří řidiči tvrdí, že varovné signály, které dostávají od systémů ISA, mohou být při řízení obtěžující nebo dokonce rozptylující. Výrobci mají na výběr ze čtyř různých způsobů upozornění. Mezi nimi je pedál akcelerátoru, který tlačí zpět proti noze řidiče, a automatické snížení hnací síly. Dalšími jsou vizuální a zvukové signály, které po čase vyprší. Nakonec ještě vizuální signál, který vede k vibracím pedálu, pokud je ignorován.
Vítejte v totalitní EU!