Všechny uvedené instituce jsou investory se všemi právy a povinnostmi. Jsou tedy odpovědné za přípravu, výběrová řízení, financování a samozřejmě i za kontrolu kvality provádění investice, ať vlastními silami nebo placenými silami - stavebním dozorem. Pokud by tyto instituce plnily své úkoly podle stavebního zákona a pravidel řádného hospodáře, nemohlo by dojít k tomu, aby dodavatel prováděl stavbu v rozporu s projektem a stavebním povolením. Ministerstvo dopravy by především mělo zajistit, aby se ze zjištěných provinění vyvodily patřičné závěry s osobní odpovědností i vymáháním náhrady škody. A v neposlední řadě by mělo zajistit v podřízených institucích taková opatření, aby se do budoucna zjištěný šlendrián a následné škody na nových investicích, ale i velkých opravách nemohly opakovat. Komise pro dohled je pouze kosmetickým opatřením a nezabrání přímým škodám, které způsobí nekvalitní stavební dozor a nekvalitní práce odpovědných pracovníků na ŘSD, SŽDC a ŘVC. Navíc by její zřízení jistě vyžadovalo nějaké finanční náklady, takže by byly z peněz daňových poplatníků vynakládány znovu prostředky na něco, co už stát jednou odpovědným institucím zaplatil. A to považuji za zcela absurdní.
17.12.2011 11:40:00
Návrh na zřízení komise pro dohled nad dopravními stavbami je absurdní
Vyjádření poslance Parlamentu ČR a stínového ministra pro resort dopravy a průmyslu Pavla Hojdy k záměru zřídit při ministerstvu dopravy komisi pro dohled nad kvalitou dopravních staveb.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout