A data to potvrzují. Tak razantní pokles celkových emisí (díky rozvoji obnovitelných zdrojů) ale málokdo (včetně mne) čekal.
Za pozornost stojí ještě to, že celkové emise klesaly přesto, že emise z dopravy a budov rostly. V první z oblastí dojde letos k obratu - díky zahájení limitování flotilových emisí nových aut, bude to obrat postupný (emise klesnou jen u nových aut), ale trvalý. Mimo to, a to je neméně důležité, Německo se chystá masivně investovat do dopravy hromadné, která může pomoci emise zásadně snížit. A to třeba povede i k menší poptávce po autech (včetně nákladních), což by sice průmysl nepřivítal, ale klimatu (a snížení spotřeby energie, což je pro ekonomiku plus) by to hodně pomohlo.
Nemyslím, že by v Berlíně neexistoval plán na další pokles emisí z budov či průmyslu (kde pomáhají emisní povolenky). A všechno dohromady to s sebou nese impuls na vývoj a rozvoj nových technologií, které nejen umožňují snižovat klimatická rizika, ale také mohou být jedním ze zdrojů konkurenceschopnosti evropských firem...
Nedává vám to smysl? A neměla by se i naše země nad podobnou cestou (prostou již dříve ověřených slepých uliček) vážně zamyslet? Zatím to fakt nečiníme a podle mne to je chyba.