Již roky zpátky začalo Ministerstvo financí platit reklamu na hlavní volební bod hnutí ANO – zaváděnou elektronickou evidenci tržeb, kterou odůvodňovala i v televizních spotech, které běžely jako daňovými poplatníky placené reklamy i v komerčních televizích, tím, že přinese mnoho miliard, které půjdou na důchody a jiné. To se i podle propočtů některých odborníků ovšem nikdy nestalo.
Zástupci hnutí ANO postupně ohledně své propagace za veřejné prostředky přitvrzují. Proč by ANO propagovalo pouze programový bod, když může propagovat své volební heslo? Znáte Lepší Česko? Co kdyby se daná slova rovnou dostala do státem placené reklamní kampaně? Stalo se, již delší dobu tak běží kampaň placená Ministerstvem pro místní rozvoj 100 000 projektů pro lepší Česko.
Proč by se nepokračovalo i propagací „našich lidí“ z hnutí ANO za veřejné prostředky? Nouzový stav nabízí nové příležitosti, které si nenechalo ujít pro změnu Ministerstvo zdravotnictví ovládané hnutím ANO. Nejdříve Ministerstvo zdravotnictví rozeslalo do všech schránek v České republice leták s informacemi ohledně koronavirové nákazy, který navíc obsahoval i vlastní propagaci ministra z hnutí ANO. Když už to ministerstvo dělá, mělo by rozesílat leták bez chybných informací. Na letáku totiž byla jako poradní číslo uvedena tísňová linka 112, kterou poté volající přetěžovali a lidé potřebující akutní pomoc mohli mít problém se dovolat. Jsem rád, že se mi informaci, aby lidé pro radu nevolali na tísňovou linku, ale volali na linku 1212, kterou pomohli zřídit i dobrovolníci včetně Pirátů z týmu Covid19CZ, povedlo rozšířit sociálními sítěmi.
Ministerstvo zdravotnictví dále vytvořilo v rámci kampaně Spolu proti koronaviru pět reklamních spotů. Čtyři z nich, kde většinu času radí odborníci, mají jistě svůj přínos. V jednom z nich ovšem déle než polovinu klipu místo odborníků vystupuje ministr zdravotnictví za hnutí ANO Adam Vojtěch se svojí politickou děkovnou řečí zdravotníkům za jejich práci. Zrovna toto video běželo v neděli 5. dubna i 12. dubna v hlavním vysílacím čase kolem dvacáté hodiny na TV NOVA i České televizi. Ostatní reklamní spoty s užitečnými informacemi bez PR děkovačky Adama Vojtěcha běžely především na České televizi, která videa vysílá ve veřejném zájmu. Kromě toho, že si ministr z peněz daňových poplatníků nechal vytvořit PR video, tak celá děkovná řeč mohla být zdravotníky chápána jako pokrytecká. Vždyť to byl právě Adam Vojtěch, který na lednové schůzi Poslanecké sněmovny tvrdil, že je dostatek ochranných pomůcek a opozici, která chtěla připravenost řešit, zamítl společně s poslanci z ANO, ČSSD a KSČM navržený bod.
Tento postupný trend zneužívání peněz daňových poplatníků hnutím ANO na vlastní propagaci navíc v období nastávajících ekonomických problémů je něco, co by nemělo být společnosti jedno. Neměli bychom dopustit to, co se povedlo s médii udělat Viktoru Orbánovi v Maďarsku.