Dnes byl po pěti velmi úspěšných letech Škody Auto pod vedením bývalého ředitele jmenován ředitel nový. Z pohledu Česka je směr, kterým vyrazí Škodovka pod jeho taktovkou velmi důležitý, řekl bych doslova strategický. Budeme pokračovat ve výrobě kvalitních aut střední třídy? Nebo se začneme ubírat směrem k výrobě levných aut s cílem konkurovat rumunské Dacii? Budeme vyvíjet a vyrábět elektromobily nebo se jejich hlavní výzkum a výroba přesune do Německa a u nás se budou vyrábět "jen" nafťáky a benzíňáky?
To, že se bude měnit ředitel se vědělo už minimálně měsíc. Opravdu bych očekával, že premiér nebo alespoň ministr průmyslu si domluví schůzku s vedením Volkswagenu a Škody a budou s nimi jednat o novém směru. Představí jim strategii robotizace, digitalizace země a změny, které chtějí zavést ve školství, aby tuto změnu podpořili. Budou s nimi jednat o podmínkách, za kterých by vedení VW mohlo podpořit například rozšíření výzkumu a vývoje elektromobilů. A třeba i budou lobovat, aby se po dlouhých letech stal novým ředitelem zase Čech.
Projel jsem si tisk a poslední setkání premiéra s vedením Škody na mě vyskočilo 10. dubna 2018 a pak twitterový příspěvek z minulého roku, jak pan premiér obdivuje chystaný škodovácký elektromobil. Za poslední měsíc nic ani u pana premiéra, ani u pana ministra Havlíčka. Chápu, že z pohledu marketingového týmu pana premiéra je důležitější kontrolovat délku řady u odběrového místa před Bulovkou a pak vysvětlovat, že pan premiér není idiot, či se fotit v rákosí u rybníka. Ale z mého pohledu je pro budoucnost Česka směřování největší průmyslové firmy v zemi přeci jen důležitější a premiér by mu pozornost věnoval měl. Osobně bych na pozici ministra průmyslu více spal a i setkání s vedením VW bych premiérovi důrazně doporučoval. To by totiž byl ten správný "boj" za české zájmy.