Již v příštím roce je navíc plánováno ukončení dostavby jihovýchodní části obchvatu Otrokovic a dojde také k zahájení výstavby dalšího úseku mezi Starým Městem a Moravským Pískem. Následně by se mělo začít pracovat mezi Babicemi a Napajedly. Zkrátka ledy se konečně velmi výrazně hnuly.
Výstavbu na některých úsecích blokovali a výrazně zdrželi kromě vleklých pozemkových sporů především zelení aktivisté. Jenže křeček a další druhy zvířat, z nichž se zde podle odborníků některé ani ve vyšší míře v jednotlivých lokalitách nevyskytují, a kterými ekoteroristé argumentovali, byl pouze záminkou k bojkotování strategických investic v našem regionu. Navíc podle mne křeček nemůže dostat přednost před lidmi.
Stále opakuji, jak moc důležité je pro náš region to, abychom byli napojeni na páteřní dálniční síť. Ta totiž nejenže zvýší kvalitu a bezpečnost cestování v našem kraji, ale také bude přínosem pro rozvoj cestovního ruchu i vznik dalších podnikatelských příležitostí a tedy i lépe placených pracovních míst v regionu.
V neposlední řadě lidé, kteří žijí v dopravně přetížených lokalitách, si již po mnohaletém čekání úlevu také zaslouží.