Jedná se o dobrý příklad kvalitní spolupráce mezi hlavním městem Prahou a Dopravní podnikem hl. m. Prahy, a.s. (DPP), který je investorem stavby. DPP však nemá ve svém vlastnictví pozemky vhodné k uskutečnění takové směny. Ty dodalo právě hlavní město. Nyní zbývá získat do vlastnictví ještě dva poslední pozemky, potřebná jednání o nich již začala.
„Za sebe jsem rád, že se daří posouvat klíčové infrastrukturální projekty ve městě. Spousta investičních akcí se neobejde bez předběžného majetkoprávního vypořádání. Ukazuje se, že u velkých investiční akcí, jako je například prodloužení této tramvajové trati, není možno dojít k úspěšnému cíli bez součinnosti města a městských společností. Město v tomto případě nabídlo ke směně pozemky za pozemky ve vlastnictví subjektu, na kterých bude stát tramvajová trať. Ukazuje se, že efektivní součinnost všech složek města přináší kýžený cíl a službu občanům, a to je právě prodloužení a výstavba nových tramvajových tratí,“ uvedl radní pro oblast majetku Jan Chabr.
„Praha se postupně blíží do cílové rovinky před zahájením stavby tramvajové trati Modřany – Libuš. Plánovaná trať má územní rozhodnutí a probíhá stavební řízení, přičemž k dokončení přípravy chybí právě několik posledních pozemků. Proto je každý krok v této oblasti významným posunem směrem k realizaci stavby, na kterou hledáme prostředky z fondů Evropské unie,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
„Prodloužení povede z obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a dále ulicí Novodvorskou do koncové zastávky Libuš, která bude v blízkosti budoucí stanice metra D. Nová tramvajová trať Modřany - Libuš nabídne obyvatelům sídliště Libuš více možností spojení do centra města tramvajovou linkou přes Braník a Podolí, rovněž zajistí lepší dopravní obslužnost v městské části Praze 12, například k úřadu městské části či zdravotnickým zařízením,“ dodal Scheinherr.