Milí Jihočeši, řada z Vás seniorů nebo Vás, kteří jste včera zaregistrovali svoje rodiče, babičky a dědečky mi píšete, proč nemáme aktuálně v Jihočeském kraji žádné termíny na očkování. Pokusím se to tedy vše transparentně vysvětlit pro vás všechny.
V téhle chvíli už máme vyočkované všechny vakcíny, které nám dorazily do kraje. Snažili jsme se očkovat rychle tak, abychom právě byli připraveni na očkování veřejnosti. Takže jsme už dokončili očkování zdravotníků v našich nemocnicích, máme naočkovány všechny seniory v domovech, kteří měli o očkování zájem. Dále sestřičky a pečovatele z těchto domovů. Zbývají pouze dva, ve kterých to nebylo kvůli výskytu covid-19 možné. Máme také naočkovanou naprostou většinu záchranářů. Ty, kteří zbývají, budeme očkovat na začátku týdne v prvním vysokokapacitním OČKU v Českých Budějovicích, abychom si vyzkoušeli, jak celý proces zvládat co nejrychleji.
Rozhodli jsme se neotevírat v pátek termíny naslepo. Prostě jsme chtěli mít jistotu, že pokud nabídneme někomu konkrétní termín, tak pro něj také mít vakcínu. Náš postup se velmi brzy ukázal jako správný. Během pátku totiž firma Pfizer oznámila snížení dodávek na příští týden až o 40%, a ministerstvo nám není schopno zatím říct, o kolik pokrátí dodávky do našeho kraje. Pfizer sníží bohužel dodávky do celé EU. Pokud bychom termíny na příští týden v pátek otevřeli, neumím si představit, jak bychom je teď tisícům seniorů rušili.
Nyní se od řídícího týmu snažíme získat přesný počet seniorů, kteří jsou zaregistrováni v jednotlivých okresech našeho kraje. Jakmile se nám to povede a budeme mít jistotu, kolik vakcín a kdy dorazí, otevřeme termíny. Pak už máme jasný plán jak naočkovat naše seniory ve všech okresech během velmi krátké doby.
Omlouvám se všem Jihočechům za tyhle komplikace, ale bohužel ten systém neřídíme a musíme se přizpůsobovat počtu vakcín. Navíc teď už v dodávkách musíme počítat i s přeočkováním těch, kteří byli očkováni v lednu. Tam se pokusíme ještě získat čas tím, že přeočkování provedeme až po 28 dnech což je možné, ale i tak musíme dodávky, které přijdou rozplánovat.
Zaznamenal jsem dnes z medií informaci, že systém přiřadil některým občanům v ČR termíny, které neexistují. Pokud se to stalo někomu z Vás z Jihočeského kraje zavolejte prosím na naši krajskou linku 800 100 450. My to vyřešíme.
Během víkendu se ještě snažíme diskutovat s řídícím týmem, který rezervační systém nastavuje, abyste si nemuseli „hlídat“ otevření nových termínů a s PIN kódem se tam běžet hlásit. Opakovaně požadujeme, aby při otevření nových sto termínů například v nemocnici v Č.Budějovicích si systém automaticky „natáhl“ prvních sto zaregistrovaných do tohoto očkovacího centra a pouze jim odeslal zprávu s termínem očkování. Nebo aby nás upozornil, že jim máme zavolat. To, že byste si měli neustále hlídat, zda jsou otevřené termíny a opakovaně se tam snažit hlásit, považuji za naprosto nesmyslné. Doufám, že se to povede a systém tak upraví.
Pracujeme na tom, abychom v příštím týdnu dokázali už velkou část našich jihočeských seniorů nad 80 let naočkovat. Věřím, že nejdále v úterý budeme schopni vypsat termíny a od středy očkovat ve všech okresech. Pokud budeme mít dost vakcín, tak máme připravený jasný systém a očkování bude probíhat rychle.
Přeju Vám všem klidnou zimní neděli a prosím případně o sdílení, abychom informaci dostali ke všem, kteří o ni stojí. Děkuji.Na jihu Čech to společně zvládneme.