Možnost pracovat s daty klientů je dána jednotlivým pracovníkům,
kteří se zabývají konkrétní agendou. Tato skutečnost umožní v krátké
budoucnosti obsloužit klienta na kterémkoliv kontaktním pracovišti úřadu
práce s jakoukoli agendou, dnes toto možné není, zohledňuje se
spádovost klienta dle bydliště. Kromě toho umožňuje toto opatření také
okamžitou organizační zálohu v okamžiku, kdy dojde k přerušení služby na
některém pracovišti (živelní pohroma, výpadek proudu a tak dále).
Data jsou vyhledávána naprosto totožně jako dosud, respektive do konce loňského roku, v této oblasti nedošlo k žádné změně. Vyhledávání probíhá přes rodné číslo, k vlastní identifikaci klienta jsou k dispozici další údaje. Veškerá komunikace se systémy v rámci WAN sítě MPSV je šifrována a zabezpečena, síť je chráněna a zabezpečena soustavou firewallových soustav.
Kdo někdy prováděl nasazování nějakého informačního systému v rámci celé ČR, k tomu jeho naplnění daty, a to tak, aby byl dostupný ve své podstatě ze dne na den (změna legislativy k 1. 1. 2012, do té doby musely být dostupné stávající systémy), ví, že to není vůbec snadné.
Jaromír Drábek
ministr práce a sociálních věcí