„My jsme samozřejmě s vedením Ředitelství silnic a dálnic o možné přípravě stavby části D6 na hranici s Německem jednali a kromě dostavby D6 na Prahu to patří k prioritám v oblasti dopravy v našem regionu. Naším cílem je řešit nejen úsek v českém příhraničí, ale i německé napojení na dálnici. Z toho důvodu mám v plánu se spojit s vládní prezidentkou Horních Frank a požádat o to, abychom ve společné nótě podpořili dostavbu české i německé části,“ uvedl hejtman Petr Kulhánek.
Ministr Karel Havlíček uvedl, že v příštích měsících bude jednat se spolkovým ministrem dopravy Andreasem Scheuerem a požadavek Karlovarského kraje se stane jedním z témat společné debaty. Kromě toho přislíbil, že bude po svém německém partnerovi požadovat deklaraci toho, že Německo s dostavbou napojení od hranic s Karlovarským krajem na A93 počítá, a v jakém časovém horizontu by to bylo možné.
„Bude-li rozestavěna většina úseků D6, měla by se připravit i část směrem k Německu. Jestliže chceme Karlovarský kraj rozvíjet a posílit, pak je pro něj tato infrastruktura důležitá, což platí i o napojení na A93 v Německu,“ uvedl Karel Havlíček. Podle generálního ředitele ŘSD ČR Radka Mátla se uvažuje o dostavbě úseku D6 od Chebu ve čtyřpruhu, na německé straně by vznikla obdoba silnice pro motorová vozidla. ŘSD by v mezičase začalo připravovat podklady pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí a s tím související geologické průzkumy.
Náměstek hejtmana Jan Bureš požádal, aby se tématem jednání ministrů stala také elektrifikace železniční trati Marktredwitz – Cheb. „Víme, že prioritu má úsek Norimberk – Plzeň, ale pro nás je důležitá rovněž elektrifikace trati Marktredwitz - Schrinding - Cheb, která zintenzivní železniční dopravu z Norimberku do Karlových Varů a do Prahy,“ upřesnil Jan Bureš.
O výsledku jednání se svým protějškem v SRN bude ministr Havlíček zástupce Karlovarského kraje následně informovat.