„Kolegové z krajského úřadu na infolince denně pomohli zhruba dvěma stovkám lidí. Zřízení této linky, která byla pro volající zcela zdarma, mělo rozhodně smysl. Ne každý si totiž bez problémů poradí v online prostoru, a tak na linku volali hlavně senioři, ale také lidé, kteří mají omezenější přístup k internetu. Linka fungovala denně včetně sobot a nedělí, v době největšího náporu od osmi rána do šesti večera,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a upřesnil, že infolinka fungovala od 15. ledna do 13. června. Střídali se na ní zaměstnanci krajského úřadu, kteří o tuto činnost projevili zájem.
„Všem našim zaměstnancům, kteří infolinku během těch 149 dnů obsluhovali, děkujeme. Měli jsme od volajících řadu pozitivních zpětných vazeb. Lidé potřebovali pomoci s registrací, ale také měli spousty dotazů. Potřebovali poradit, jak změnit rezervovaný termín, jak získat očkovací certifikát, ptali se na možné nežádoucí účinky vakcinace, ale taky se třeba vyptávali, jak dlouho se nesmí pít po očkování alkohol. Zde se velmi vyplatila skvěle fungující spolupráce mezi jednotlivými odbory hejtmanství. Linku organizoval odbor podpory korporátního řízení a kontroly, odborné informace pak dodával odbor zdravotnictví,“ vysvětlil ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Tomáš Kotyza. Náklady na infolinku hradil krajský úřad, byly zhruba 1,5 milionu korun.
Infolinka Moravskoslezského kraje posilovala celostátní linku 1221, také byla oficiální infolinkou Očkovacího centra Černá louka. To má nyní už vlastní telefonní linku, její číslo je 704 682 540.