Ing. Zbyněk Stanjura

  • ODS
  • ministr financí
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.07.2021 7:40:00

Daně zvyšovat nebudeme. Rozpočet má problém na výdajové stránce

Daně zvyšovat nebudeme. Rozpočet má problém na výdajové stránce

Koalice SPOLU nebude zvyšovat žádné daně, problém státního rozpočtu je podle ní na výdajové stránce. Ekonomický tým středopravého uskupení chce enormní schodky řešit především pomocí štíhlého státu, digitalizace a podpory podnikání.

 „Ekonomický program koalice SPOLU má čtyři pilíře, které zní: nebudeme zvyšovat daně, problém rozpočtu je na výdajové straně, řešení je podpora ekonomiky a zjednodušení podnikání, efektivní zapojení evropských peněz a daňové změny pro podporu rodin,“ uvádí na začátku tiskové konference první místopředseda ODS Zbyněk Stanjura.

„Finanční ústavu doplníme o daňovou brzdu, respektive daňový strop. Máme dost vysokých daní a stále se zvyšujícího daňového břemene. Během vlády hnutí ANO a ČSSD narostla složená daňová kvóta na historicky rekordní úroveň. Ministryně Schillerová tahá z kapes lidí a firem historicky největší balík peněz a zcela nepochopitelně spolu s tím ještě navíc seká ty největší deficity a dluhy. Neustálému zvyšování daňového břemene je potřeba udělat daňovou brzdou přítrž. Už dnes jsme v daňovém zatížení nad průměrem nejvyspělejších zemí OECD. Chceme-li tyto ekonomicky vyspělejší země dohánět, musíme mít kvalitnější a přívětivější podnikatelské prostředí včetně daňových podmínek. Veřejné finance je třeba uzdravit osekáním velkého, přebujelého, obézního státu, ne tím, že stát bude od lidí a firem vybírat stále větší podíl toho, co svým úsilím a aktivitou vytvoří,“ říká místopředseda poslaneckého klubu ODS Jan Skopeček.

„Pokud se podíváme na příjmy státního rozpočtu, zjistíme, že mezi lety 2013 a 2020 vzrostly příjmy státního rozpočtu o 30 %, podotýkám přitom, že poslední rok významně ovlivnila pandemie covid-19. Často slýcháme, že se dá gigantický 500miliardový schodek navržený na letošní rok vyřešit zvýšením daní, ale to by znamenalo například zdvojnásobení veškerých sazeb DPH, trojnásobné zvýšení daně z příjmu zaměstnanců nebo zdvojnásobení sociálních odvodů. Z toho jasně vyplývá, že prostor pro zvyšování daní rozhodně není, my vidíme cestu v úsporném malém státu, digitalizaci, méně papírování a podpoře podnikání,“ říká Zbyněk Stanjura.

„Garantujeme, že přestaneme házet podnikatelům klacky pod nohy a zjednodušíme podnikání v Česku. Malí a střední podnikatelé jsou motorem naší ekonomiky. Zjednodušíme podnikání zavedením jednotného inkasního místa, aby podnikatel mohl veškeré platby státu dělat z jednoho místa. Dotáhneme opravdovou digitalizaci státní správy. Podpora ekonomiky a zjednodušení podnikání povede k růstu daňových příjmů státu, aniž by se musely zvedat daně. Při ročním růstu 4 % jde o 80 miliard příjmu z daní. Zkrátka bude-li bohatý podnikatel, bude bohatý stát," říká místopředseda TOP 09 Lukáš Otys.

„Naší prioritou je podpora rodin. Chceme zavést daňové prázdniny pro rodiny, které čerpají rodičovský příspěvek nebo mají tři a více dětí. Vítězem daňových změn u nás musí být rodina. Dále je zapotřebí efektivně využít evropské finanční prostředky, které nesmí končit v pseudoinovativních výrobnách toastového chleba, ale musí směřovat k nastartování české ekonomiky a k investicím do infrastruktury, která podpoří rozvoj České republiky v dlouhodobém horizontu. V následujících čtyřech letech může jít až o 480 miliard korun,“ připomněl ekonom a starosta obce Těšany Miroslav Zborovský z KDU-ČSL.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama