zástupci filmových uměleckých profesí se opět bouří proti nekvalitní digitalizaci starších českých filmů Zlatého fondu našeho filmového dědictví. Před několika lety bylo z popudu ředitele Národního filmového archivu Michala Breganta více než deset významných českých filmů digitálně restaurováno v Maďarsku.
Negativní ohlasy na nekvalitní výsledky vedly Ministerstvo kultury k sestavení odborné komise, která vyhodnotila výsledek jako nepoužitelný. O filmech digitalizovaných v rámci projektu, který byl financován z veřejných zdrojů, za více než 21 milionů korun, komise uvedla, že je nelze přijmout jako restaurované. Následně pod patronací ministerstva vznikla smlouva mezi NFA a FAMU, která měla zabránit tomu, aby se podobná selhání opakovala. Tato smlouva byla panem Bregantem opět porušena, a to v případě filmu Až přijde kocour. Film byl restaurován v Itálii a bohužel tam byly předány nekvalitní kopie filmu, ačkoliv k dispozici byly kvalitní vzorky. Projekce tohoto filmu v srpnu 2021 vedla umělecké profese k výzvě, aby byl pan Bregant odvolán.
Dědicové kameramana Jaroslava Kučery požádali o stažení filmu z veřejné distribuce, takže nemůže být využitá milionová investice vložená do restaurování filmu. Otázek se skutečně nabízí mnoho. Jak je možné, že náš Zlatý filmový fond je soustavně předmětem amatérismu státní instituce jako je NFA? A jestli se zasadíte o nápravu situace, která naši kulturu poškozuje už i v zahraničí. A jenom možná, jestli jste viděl srovnání digitalizované (Předsedající: Paní poslankyně, skončil čas.) formy a té původní, tak... Ano, mi musíte dát za pravdu. Děkuji. Omlouvám se.