„Chápu snahy zvýšit bezpečnost silničního provozu. Vyšší investice do infrastruktury nebo vývoj v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti dopravních prostředků jdou správným směrem. Nemůžu však souhlasit s návrhy, které podporují europoslanci hnutí ANO na stanovení hranice maximální rychlosti 30 km/hod v některých částech obcí a měst. Zkušenosti z měst, kde byl tento limit plošně nastaven, jsou spíše negativní. Toto opatření lze přitom uplatňovat již nyní cíleně tam, kde je to vhodné, dopravními značkami. Děje se tak už dnes v řadě měst a obcí například u škol a v konkrétních časech,“ uvedla poslankyně EP Veronika Vrecionová.
„Kolegové patrně zastávají názor, že když auta nebudou jezdit, nikoho nezraní. Což je samozřejmě platný argument, který ale v praxi nemůže fungovat. Boj proti automobilové dopravě dopadne především na lidi, kteří jsou na tomto způsobu dopravy závislí,“ dodala Vrecionová.