Jezdci na jiných vozítkách tak kromě vlastního rozumu přesně nevědí, podle jakých pravidel se řídit. Tápou také ostatní účastníci provozu a nejednotní při řešení nenadálých situací mohou být (ne svou chybou) i policisté.
Připravil jsem proto pozměňovací návrh novely zmíněného zákona se dvěma důležitými body. Za prvé v něm budou uvedené e-koloběžky, e-boardy a další zařízení, takže bude jasné, že se na všechny vztahují stejná pravidla. To nejdůležitější je, že po chodnících mohou jet jen rychlostí chůze. A druhý bod – pokud někde nebude stezka nebo chodník, může člověk na e-boardu jet i po pravém kraji silnice, a to rychlostí až 30 km/h. Musí ale plnit stejné povinnosti jako cyklisté. To třeba znamená mít za snížené viditelnosti přední a zadní svítilnu.
Tento návrh především rozpustí mezi jezdci na stále oblíbenějších e-vozítkách nejistotu. Vím, že spousta z nich je zodpovědná a tato pravidla dodržuje už teď. Závěrem bych dodal, že naprosto zásadní pro plynulý provoz na komunikacích je vzájemná ohleduplnost mezi všemi účastníky. To ale za nás žádný zákon nevyřeší.