Aktuálně pracuje jako Dispečer technologie na oddělení tunelů v TSK, řídí autobus na linkách v Praze a okolí a občas slouží na uživatelské podpoře sdílených jízdních kol ve firmě Rekola, kde dříve pracoval jako technik. Ve volném čase se podílí na tvorbě internetového videomagazínu metrobus.cz . Členem Zelených je od roku 2017, “V 19 letech jsem se rozhodl, že ke změně politiky v Praze i v Česku chci přispět víc, než jen docházením k volbám,” vysvětlil svůj motiv.
Dan vnímá dopravu jako klíčové téma pro hlavní město. “Je potřeba lidem vysvětlovat, že jednotlivé druhy dopravy nemají soupeřit, ale doplňovat se,” říká. Důraz má být podle něj kladen na nejzranitelnější účastníky silničního provozu – chodce a cyklisty. Řešení vidí ve zklidnění dopravy, snížení rychlosti, zabezpečení přechodů a tvorbě nových cyklistických spojení.
“Nelíbí se mi třeba když při funkčním městském okruhu na levém břehu Vltavy může řidič projet centrem Prahy i přes Malostranské náměstí nebo kolem Národního divadla,” uvedl příklad. Kritizuje také “dálnici” přes Václavské náměstí. “Jízdní pruhy se šířkou tří metrů mají být na dálnicích mimo město, ne na nejznámějším náměstí v Česku.” Naopak nedostačující jsou podle něj možnosti bezpečného průjezdu těmito místy na kole. “Jsou to místa klíčová pro spojení skrz Prahu, ale bohužel si na ně troufají jen zkušení cyklisté,” upozorňuje Dan Černý.
U veřejné dopravy je podle Dana potřeba zlepšit plynulost, preferenci a odolnost vůči kolonám, často podle jeho zkušenosti stačí vyhrazení jízdního pruhu. Praha ale potřebuje rozjet i velké projekty jako je tramvajové spojení Kobylis, Bohnic a Podbaby, jižní tramvajová tangenta nebo trať ze Spořilova na Opatov. Zásadní je i rozvoj trolejbusové dopravy, dodal nový pražský spolupředseda Zelených.