Ing. Zuzana Ožanová

  • ANO 2011
  • Moravskoslezský kraj
  • poslankyně
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.07.2022 12:45:00

Nebylo by od věci, kdyby ministerstva lépe spolupracovala

Nebylo by od věci, kdyby ministerstva lépe spolupracovala

Projev na 29. schůzi Poslanecké sněmovny 8. července 2022 k novele zákona o silniční dopravě

 Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, vážená paní senátorko,

já jenom řeknu, že budu mít jenom jedno vystoupení. Jestli to berete jako vyjádření zpravodaje, tak potom už v rozpravě nebudu hovořit. Nechci k tomuto jednoduchému tisku vystupovat víc než jednou.

Senát vrátil Sněmovně tisk číslo 58. Tento tisk se v převážné míře zabývá implementací předpisů Evropské unie. Doplnění poznatků z aplikační praxe, které je součástí tohoto zákona, je opravdu spíše jenom kosmetické a zpřesňující, kdy například došlo k odstranění duplicitního posuzování bezúhonnosti u podnikatelů v silniční dopravě či výslovnému stanovení důsledků ztráty dobré pověsti dopravce. Tedy za mě je to výhradně implementační tisk.

V rámci projednávání ve Sněmovně bylo přijato hospodářským výborem několik pozměňovacích návrhů, na kterých spolupracovalo Ministerstvo dopravy. A rovněž bych řekla, že se jedná o kosmetické úpravy, které se týkaly upřesnění pravomocí úřadů, například ministerstva či městských částí v Praze. Hlavní věcí, která byla změněna a navržena hospodářským výborem, tehdy bylo, že účinnost bude prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po jeho vyhlášení, protože původně měla být účinnost 21. května 2022.

Senátem provedené doplnění se týká administrativní zátěže živnostenských úřadů vyvolané změnami koncesí. Samozřejmě, jak již uvedla paní senátorka, spolupracovalo na tom Ministerstvo dopravy a Ministerstvo průmyslu a obchodu. Zde bych chtěla jenom podotknout, že by nebylo od věci, kdyby Ministerstvo průmyslu přece jenom lépe s tím Ministerstvem dopravy spolupracovalo, protože tato úprava mohla být zahrnuta již ve sněmovním návrhu a nemusela být zahrnuta v návrhu ze Senátu.

Dále Senát doplnil návrh zákona o transpozici ještě jedné směrnice, týkající se užívání vozidel najatých bez řidiče pro silniční přepravu zboží. Díky navrhovaným změnám bude možné provozovat silniční dopravu po určitou dobu a za stanovených podmínek i vozidlem registrovaným v jiném členském státě Evropské unie. Díky tomuto zahrnutí unijního předpisu do senátní vratky se nebude muset Sněmovna zabývat dalším vládním návrhem zákona zavádějícím zmíněnou transpozici do našeho právního systému. Jak již uvedla paní senátorka, tak rychlé zavedení transpozice asi ještě tato Sněmovna ani Senát nezažili. A ve své podstatně bych vyjádřila Senátu za to dík, že se nebudeme muset zabývat dalším tiskem, který by tyto drobné úpravy zaváděl do našeho právního systému.

Jako zpravodajka tohoto tisku zcela podporuji přijetí návrhu zákona ve znění schváleném Senátem.

Děkuji za pozornost.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama